Skogsmässor

Skogsnolia

15 inlägg 7485 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsnolia

hawk  
#92412 Idag har man varit på skogsnolia och förlustat sig. Sett skotar-SM, klämt och känt på en massa roliga saker, pratat med intresanta människor, proppat i sig gratisgodis och fyllt en kasse med diverse broschyrer och give-aways. Iklädd shorts och t-shirt. I maj. Norrbotten. Det var bara glass som saknades enligt ungarna.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia

H-E  
#92416 Men vars har du bilderna? Jag som tänkte gå på mässan men valde röjning åt farsan istället.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

the_berglund  
#92417 Nolia Är sköj. Mer ordentligt tilltagen en elmia

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

hawk  
#92419
H-E skrev:Men vars har du bilderna? Jag som tänkte gå på mässan men valde röjning åt farsan istället.


Tänkte faktiskt ta med kameran men den blev kvar hemma...
Tur att du valde röjningen istället så slapp du göra av med en massa pengar :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

hawk  
#92420
the_berglund skrev:Nolia Är sköj. Mer ordentligt tilltagen en elmia


(Stora) Nolia är ju gigantiskt men skogsnolia som ju håller till på havsbadet kändes ärligt rätt avslaget och glest med folk. Nu var det ju iochförsig en fredag eftermiddag och imorgon, lördag, är det nog betydligt mer besökare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92426 ska dit imorgon, åker buss från umeå med norra skogsägarna. Bara hoppas att vädret håller i sig

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia

Kse  
#92429 Kör dom på söndag oxå eller är det sista dan i morgon?

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92430 Jag ska dit i morrgon kommer med bussen......

Ska man ta badbyxorna oxså tro?? =)) =)) :-bd \:D/

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92554 Det var väl inte värt att åka dit, och det var inte skogsnolia utan Jord o Skog mässa helt nytt och på försök. Skogsnolia är skulle gått av stapeln nu iår men är skjutet på ett år!!

Så här står det på hemsidan för nolia

En stor förändring är att Skogsnolia i framtiden tar plats som den viktigaste fackmässan i skogsSverige vart 4:e år. Efter Skogsnolia 2011 blir nästa mässår 2015. Detta gör att utställarna har fler nyheter, vikten att mötas blir ännu större och köpkraften ökar.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92555
Braxsele skrev:Det var väl inte värt att åka dit, och det var inte skogsnolia utan Jord o Skog mässa helt nytt och på försök. Skogsnolia är skulle gått av stapeln nu iår men är skjutet på ett år!!

Så här står det på hemsidan för nolia

En stor förändring är att Skogsnolia i framtiden tar plats som den viktigaste fackmässan i skogsSverige vart 4:e år. Efter Skogsnolia 2011 blir nästa mässår 2015. Detta gör att utställarna har fler nyheter, vikten att mötas blir ännu större och köpkraften ökar.



Håller med dig att det var få utställare och inte så många nyheter.

Tävlade i virkesmätning hos VMF och det gick sådär.
Jag mätte en lastbilsbunt och fick längd*bredd*höjd till 25m3 * 0,6= 15m3fub. Rätt svar var 13.99m3fub.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia

skogsjan695xl  
#92558 Någon som vet hur skotar sm gick?

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

Ponsse dual  
#92587 Jag var där på lördagen. Inte största mässan man varit på men jag var där för att tävla i skol-sm och kom två så jag är rätt så nöjd med helgen.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

JD 810  
#93132 Vet att min kompis och elev på östboskolan i Värnamo blev tvåa, ett stort grattis till honom.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

JD 810  
#93134 Du var ju ovanför mig såg jag nu.

Grattis Emil !!!!

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia

Ponsse dual  
#93142 Tackar :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).