mån 17 maj 2010, 11:41#92025
Jag trodde inte att man skulle behöva vinterkläder kläder i småland den har tiden på året, +9 den varmaste dagen där nere, sen såg jag på väder rapporten att Skåne hade haft +10, det måste vara höjden av lycka kjuge eller vad tror du totte, Jag kom hem vid 1-tiden då hade vi +18 grader nu mitt på dagen har +25, gräsmattorna är gröna och löven nästan fullt utslagna, knappt man tror sina ögon, med tanke hur det såg ut för ett par veckor sedan, har inte hunnit upp i skogen men det kan eventuellt finnas någon snöfläck kvar i någon baklid, men det blir en koll imorron. Det är tyst på rapporter från kjuge vad sägger du totte skall vi skicka nede lite värme
kjuge har ju haft en tuff vinter. Potatisen ligger på förgroning det ser ut att arta sig bra, men vi får nog vänta ännu ett tag innan de sätts i jorden. Tack axwell,för dina sympatier, nästa gång får vårresan bli till midsommar.
PS. Det är väl ingen som missat värmerekordet häromdan i Haparanda, det spiller nu över på oss också ligger 5 mil österut från där jag bor