Motorsåg och handhållet

Stihl MS 200 - något att ha?

48 inlägg 28027 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

totte  
#91629 Nämen kors i taket, det finns nån som tycker det är kul att klippa gräset :lol: ! Önskar att just detta var vad min hustru skulle förbjuda mig att göra, men det har inte inträffat :(( :mrgreen:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91635 Du skaffade fel modell? :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

totte  
#91637
Nose skrev:Du skaffade fel modell? :lol:


Hehe. nä tyvärr, hjälper inte här. Hustrun springer åt andra hållet så fort nåt drivs med motor, oavsett modell! :sad: :D

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91638 Kanske fel modell på hustrun då?
Nej det är nog bara min som inte förstått att det inte är så kul egentligen :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

totte  
#91642
Nose skrev:Kanske fel modell på hustrun då?
Nej det är nog bara min som inte förstått att det inte är så kul egentligen :-)


:lol: :lol: Nä det får duga som det är :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91724 200:an är en grymt bra såg. Har flera gånger sagt att det är den bästa såg jag testat. Självklart skall det vara rätt storlek på såg till rätt arbete men 200:an är fantastiskt bra. Och Hq 339 är inte alls så bra. Vissa ex av 339 funkar bra men det verkar som om den är mycket ojämn i hur den går. Vi köpte in 10 st 339 till skolan där jag jobbar, efter att använt dem lite så lämnade vi tillbaka alla för en justering av förgasaren så att de skulle gå vettigt. Några gick bra men det hela slutade med att vi lämnade tillbaka alla och nu har vi 4 st 200 istället. Med dem har det inte varit något krångel, de bara funkar och går som skållade råttor.

Som svensk och gammal Husqvarna kille så svider det att säga att Stihl har i kvalité och flera andra avseende gått om Hq. Dock inte i allt.

Martin

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Prowler  
#92052 Har också en MS200, är grymt nöjd med den!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

timbersports  
#93424 Jag funderar också på en MS 200 men funderar på om det finns någon likvärdig såg från Husqvarna tillexempel som kan vara värd att titta på också? Eller är det MS 200 som är bäst i klassen?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93433 Husqvarnas motsvarighet är väl i så fall 339 XP. Har dock aldrig kört den själv...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93437 Japp, MS 200 är bäst i klassen. Inte därmed sagt att den är felfri, men bäst är den. Köp den innan den försvinner. Ersättaren kommer vara tyngre har jag hört.

Martin

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

timbersports  
#93460 Hej och tack för tipsen!
Jag var och köpte en MS 200 idag hos en återförsäljare här i Jönköping. De sålde den för 4560 kronor och 10 st extra kedjor kostade bara 600 kronor plus moms. Ruggigt nöjd med de priserna.

Har bara provkört sågen än så länge, men hoppas jag blir lika nöjd med den.
I helgen ska den få bekänna färg :-)

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Robertberg  
#93464 Kan man till exempel sätta ett Oregonsvärd på 200:an, och därmed köra Oregonkedjor och fila dessa med rullmall?
Senast redigerad av Robertberg fre 04 jun 2010, 21:36, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93473 Jag har ju inte haft min MS 200 så länge ännu, men nog sjutton är det en bra såg. Så lagom tung (lätt) att bära omkring på och bra klös i den!
Återstår bara att se hur bra den funkar om 4-5 år eller så :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

foton  
#93477 Har kört slut ett par MS200 och varit helt nöjd. Men den nuvarande har stått stil några månader nu, och är omöjlig att dra igång. Mistänker att det är kanaler i förgasaren som grot igen. Finns det någon som vet något knep, eller måste man ta isär förgasaren. Gillar inte sånt där småpill.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93481
foton skrev:Har kört slut ett par MS200 och varit helt nöjd. Men den nuvarande har stått stil några månader nu, och är omöjlig att dra igång. Mistänker att det är kanaler i förgasaren som grot igen. Finns det någon som vet något knep, eller måste man ta isär förgasaren. Gillar inte sånt där småpill.


En nackdel jag ibland upplevt på Stihl är just att när de stått oanvända länge är de extremt svåra att få igång. Jag brukar "snapsa" dom så brukar de starta. Alltså att jag häller lite bensin på luftfiltret och sen drar jag och då brukar de kicka igång. Men jag har inte superkoll på motorer så det finns kanske fler tipps.

Martin

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).