Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer vagnen är beställd!

26 inlägg 13734 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Weimer vagnen är beställd!

Schröder  
#91058 Idag tog jag mig i kragen och beställde mig en Weimer 5 tons huggarvagn till min MF 135 :mrgreen:
Skall hämta vagnen den 4 juni...lilla julafton... :grin:
Hoppas jag inte gjorde ett dumt val av huggarvagn nu bara... :?:
Känns dock som det var ett av de bättre alternativen med tanke på storleken på min traktor.
Ser fram emot första lasset ifrån skogen... :!:
Förväntansfull helt enkelt :!:

MVH Schröder



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

Fredrik Reuter  
#91059 Hej,
Vad roligt, grattis!
Kul också att du skriver om nyförvärvet, jag tror du kommer bli nöjd!

Bilder vill vi ha sen! :wink:

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91069 Det blir nog bra, de verkar rejäla tycker jag. Du tog väl med ramstyrning?

Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

totte  
#91070 Grattis till köpet, hoppas du blir belåten med den! Intet är som väntans tider, själv väntar jag på att hämta min nya bil! Vi ser förstås fram mot trevliga bilder på ekipaget när vagnen väl har anlänt.

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

axwell  
#91092 Grattis, beslutångesten har tappat taget. Eller rättare sagt, underlaget för beslut har mognat.
Efter tre veckor fick jag några svar på min mailförfrågan, dröjsmålet skulle ha berott på sjukdom.
Ingen uppgift om ÅF men traktorn bör ge 160 bar.

Hoppas att din kamera är laddad!

Man får väl även gratulera din Åf, vilken det nu blev?

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

Schröder  
#91175 Tackar :!:

Japp beslutångesten har lagt sig kan man säga helt klart... :grin:

Funderade först på att handla en med vagnsstyrning men efter att provat en Farma 6tons vagn utan det så tror jag inte det behövs, så grymt smidig ändå... Dessutom är ju Weimers vagn aningen mindre och lättare så jag tog och beställde min utan efter att även min åf övertygat mig om att den var överflödig för mina behov...

Min åf blev Sit-right i Dalarna.

Har vart ute i skogen hela dagen idag och lagt ihop ved och skall även ut en sväng imorn och även nästa helg. Tänkte att detta skall bli premiär lassena för min vagn. givetvis skall jag ladda kameran och ta lite bilder på det hela :smile:
Lägger sedan upp dom i denna tråd, ljuger inte när jag skriver att jag längtar så grymt mycket till vagnen står här hemma på gården :mrgreen: Känns som att det är så rackarns långt till den 4é Juni bara just nu :!:

MVH Schröder

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

axwell  
#91184 Det är jobbigt att vänta, jag vet för jag fick ge mig till tåls i 24.....................................................................................timmar. Alternativet var att hämta själv, men då frakten ingick kändes det onödigt att åka 25 km*2.
Man skall ju handla lokalt, när det är möjligt!
Senast redigerad av axwell lör 08 maj 2010, 20:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

totte  
#91189 Ush ja, över en vecka troligen tills jag får bilen, en hel evighet! Vi får försöka hålla ut! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

Henrik Petersen  
#91207 Nä hä, ni har inget att klaga på. Jag beställte en ny vedmaskin i mitten av mars, fik leverans utlovat i v14 sen
v16. Nu hoppas de att kunna leverare innan semestaren.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

stegmaster  
#91216
Henrik Petersen skrev:Nä hä, ni har inget att klaga på. Jag beställte en ny vedmaskin i mitten av mars, fik leverans utlovat i v14 sen
v16. Nu hoppas de att kunna leverare innan semestaren.

Henrik

Vilket märke er detta som har sånna leveranstider??? :surp:

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

Henrik Petersen  
#91836 Hej
stegmaster: Det är Nordfarm 😡 . jag har beställt en Japa 300EL (samma maskin som hakkipilke hawk) den var på kampagn i mars till 49900, men just nu luter det mot en avbeställning :sad: .

Henrik

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93474 Fått hem vagnen?

Avatar Fallback

Re: Weimer vagnen är beställd!

Schröder  
#93485 Tjena!
Idag hämtade jag hem min vagn...
Dock tog resan ett tag pga att jag hade 30 mil enkelresa till min åf.
Rätt mör i både kroppen och huvudet just nu kan jag säga.
Skall koppla lite hydraul uttag på traktorn nästa vecka och sen skall det köras 😈

MVH Schröder

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93501 Skoj, fint lass efter V70n, det där måste ha gått lite tungt?

Användarvisningsbild

Re: Weimer vagnen är beställd!

halvproffs  
#93502 Grattis till ekipaget! Roligt och man har mycket nytta med huggarvagn. Kommer ihåg när jag köpte min första, att kommentarerna var bla: Det är inte ekonomiskt, håller inte mm. Jag tycker att det var ett av de bästa köp jag gjort någon gång. Drygt tonnet i vikt kanske?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).