Skogsröjning

Erfaren skogsröjare

6 inlägg 5832 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Erfaren skogsröjare

skogsrojaren  
#90852 Hej!
Är ny här på skogsforum och har några funderingar. Jag är 41 år boende i Göteborg och har arbetat två säsonger som skogsröjare i Jämtland/Härjedalen. Röjde där ungskogsröjning, gallringsskog och slutavverkningsskog. Vi röjde ca 1 ha om dagen per gubbe och jag undrar nu om det finns någon röjfirma som vill anlita mig som anställd omkring västra götalandsregionen.
Och/eller om det är någon skogsägare som läser detta och vill få röjt i skogen. Jag är ursvensk och i Jämtland så hade jag hand om ett arbetslag med polacker och letter. Ring mig på telefon 0720335386 eller maila på matsbergman__69@spray.se
Har blivit nybliven förälder och vill va kvar i regionen för hennes skull annars har jag jobb i Jämtland igen.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Erfaren skogsröjare

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90956 Fråga i kategorin skogsjobb istället det kanske går bättre.

Avatar Fallback

Re: Erfaren skogsröjare

PETER.ERIKSSON24  
#91672 vem röjde du åt vad hadde ni per hektar...

Avatar Fallback

Re: Erfaren skogsröjare

skogsrojaren  
#91751 Qvarnsjö skogstjänst. Vi hade olika per hektar. Beroende på terräng och hur mycket träd som var och skulle ner. Låg det på 8000 och skulle ner till 2000 så hade vi ungefär 1000 ha. Om det var 5000 till 2000 ca 700 ha. Eller 10 000 till 2000 så 1400 kr/ha. Det finns en lista där man ser till terräng, tid för till och från området man röjer, tid för tankning, sen är det olika per skogsbolag och skogsägare har andra priser

   TS
Avatar Fallback

Re: Erfaren skogsröjare

PETER.ERIKSSON24  
#91757 okej annars så kan det va tufft med 1 hektar om dagen. pratade med skogsbolagen här i jämtland dom sa 0.5-0.7 per dag
om det är tjockt men jag har sett att många entrepenörfirmor lagt månadslön undrar vad månadslön är på..

Avatar Fallback

Re: Erfaren skogsröjare

pertan  
#94280 Han ja röjde åt förra sommaren röjde för holmen så fick vi 1000kr/ha hela tiden om d inte var förrensning som bara var ett önske tänkande där vare 700kr/ha d va ju bara d att ja har aldrig sett sämre röjning tidigare, vart d 0,5 gjort på en dag vare ju bra å då röjde vi som vanligt efter man tycker d ser bra ut å uppfyller provyterna.
Efter 3 hyggen så började holmen inspektera röjningarna för d var genartions byte på holmen chefen där å då kom d fram att vi måste röja om skiten pga att d va nya regler å d skulle vara MINST 2 m mellan stammarna å då följde d inte provyterna om vi röjde på på d viset, inte som sca där d är bättre å lämna för mkt å många naturvårds områden som möjligt, ja räknade ut att d måste ha varit för att d ska slippa göra en 1:a gallring? elr? tycker d var helt sinnes sjukt iaf!
hade holmen fått som d velat skulle vi måsta såga av stammarna under marken helst oxå för d va nån i gruppen som sa d hade klagat på för höga stubbar oxå:S värsta röj perioden i mitt liv!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).