Skördare

En valmet brann upp i helgen

7 inlägg 3596 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

En valmet brann upp i helgen

mrlynx  
#89844 I umeå på umedalen brann en valmetskördare upp.
Branden är troligen anlagd.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=345976



   TS
Användarvisningsbild

Re: En valmet brann upp i helgen

#Pontus#  
#89849 vad tänker man igenteligen med om man eldar upp en skogstraktor ?! 😡 ,är säkert nån hippie som ville rädda skogen haha :lol:

Avatar Fallback

Re: En valmet brann upp i helgen

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89856 Runt jul så brann en teleskoplastare upp hos min förra arbetsgivare, på natten mellan en lörda å sönda, maskinen i sej hade stått sen ons pga av kyla -25-30 grader å att den börja brinna får ju en att fundera med, måste ju nästan va anlagd den me...

Användarvisningsbild

Re: En valmet brann upp i helgen

skogsjan695xl  
#89858 Detta är ju fruktansvärt att folk ska tända på maskiner, en sak är väll om de stäl gejer, förvisso är det förj´vligt också, men maskin är ju körbar då iaf.
Men att tända på en traktor på detta vis är extemt onödigt, grejer för miljoner bara upp i rök, personer som får gå hemma utan jobb, nej fy fan alltså för detta.

Om det nu är typ Greenpeace som ligger bakom detta så finns det väll bättre sätt att stoppa en avverkning än att sätta eld på saker.

Avatar Fallback

Re: En valmet brann upp i helgen

dexter  
#89896 tvivlar starkt på att polisen kommer sätta fast nån av gärningsmännen som satte eld på skördaren. polisen får sällan fast såna människor..

Användarvisningsbild

Re: En valmet brann upp i helgen

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89962 För längesen brann elsystemet på vår dåvarande traktor upp. Var tur i oturen att det bara var lite elkablar som brann upp...

Så det kan ju vara något fel på elsystemet som anlgt denna branden, även branden som "nutte" berättar om...
För vad jag förstår finns det inga konkreta bevis för att det är anlagda bränder, typ bensindunkar mm runt maskinerna...

Fast, vist är det bisstänkt!!

Avatar Fallback

Re: En valmet brann upp i helgen

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90076 En baklastare tog eld av sig själv för mig en gång!
Generatorn var utbytt till en modernare med inbyggd laddningsregulator.
Gamla laddningsrelä var tydligen kvar med ström till.
Det blev antagligen kortis, blev brand så det blev riktiga lågor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).