nutte skrev:är det ingen mer som kör h8 som har nått att säga om dom?;)
Om man ska köpa en beggad, vad är de man ska kolla på?, å när drar man gränsen i timmar?... det står tydligen 2 st i Mora, å ja åker förbi där idag å tänkte kolla hur dom ser ut lite mer ingående... få se va ja tycker om dom....
masterchief skrev:nutte skrev:är det ingen mer som kör h8 som har nått att säga om dom?;)
Om man ska köpa en beggad, vad är de man ska kolla på?, å när drar man gränsen i timmar?... det står tydligen 2 st i Mora, å ja åker förbi där idag å tänkte kolla hur dom ser ut lite mer ingående... få se va ja tycker om dom....
Gräsnen på timmar är 2000......
Köp ingen under det, de behöver det på sig för att gå strulfritt
En gräns är annars som vanligt kring 10000 timmar.
Då börjar man misstänka att pumpar etc börjar bli dåliga, plus om det är bytt, men ingen katastrof då det inte är jättepengar.
Agregatet behöver i regel en övsyn då med.
Rottne har bra utbytessystem, så pumpar etc blir inte så blodigt, man kan tom kosta på sig att byta i förebyggande iom man bara betalar renoveringen av den gamla.
masterchief skrev:Har du dasaspakarna i tigercaten med knappar på framsidan?
Då är det enkelt att lära sig.
De flesta är omprogramerbara , tror iofs såg och stop är låsta.
Paletterna använder du inte vid normal körning med de spakarna.
masterchief skrev:Var det steg3or du tittade på med D5?
Om inte med D4 så har du en joystick då styr nivelleringen med, höj och sänk samt sidleds, kan även köra framhjulen separat , bakhjulen str du genom att vrida huvudet på joysticken.
Det finns autonivelering, men det går för långsamt.
masterchief skrev:Har för mig en ny kostar 2,7miljoner innan man börjar utrusta och pruta...
Listpris är en sak, vad man ger i slutändan beror mycket på inbyte eller renköp.
I nya H8an är det D5. En vidareutveckling till det positiva enligt min mening.
Mycket bra felsökningsfunktioner mm
Verkar funka bra med SP451, fast som vanligt är filmen lite upphottad när det gäller maskiner