Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154689 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogshuggarn  
#87746
totte skrev:En kompis blev uppringd av nån som skulle sälja tlefonabbonemang, tackade nej, och fick då förstås frågan: "Men vill du inte sänka dina telefonkostnader?". Svarade: "Nej, jag behöver öka, jag har så mycket pengar så jag vet inte var jag skall göra av dom!".

För oss privatpersoner funkar NIX bra, har faktiskt haft ytterst få försäljare i telefon sen vi gick med för mer än 3 år sen.


Glöm bara inte bort att NIX gäller i 3 år och måste därefter förnyas.

Något vi glömde av, och då jäklar gick telefonen varm.
Ibland kunde det ringa mellan 3-5 nasare varje em/kväll som erbjöd kalsonger/rakblad/tvättmedel/teleabbonemang,,,,,,"you name it"!
Sedan ska man ALDRIG! ringa upp något utav dessa nummer, för då kan man bli "bortkopplad" till någon
j-vla telefonsvarare på "Caymanöarna" som kostar 99:90:- per minut.

Bra alltså att kolla på nätet först eller ge tusan i att ringa,,,,

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

totte  
#87757 Jomen, jag fick en påminnelse från NIX strax innan det hade gått ut och förnyade genast 8)

Och det är ett viktigt påpekande du gör: Ring ALDRIG upp nåt nummer som har med sånt här att göra. Samma med epost-spam, klicka inte på länkar eller skicka svar till epostlänkar som finns där. Det resulterar vanligen bara i att man hamnar på ännu fler spamlistor eller i värsta fall hamnar på nån hemsida där man sen får hotbrev om att man ingått ett avtal och är skyldig att betala xxx antal kr/dollar.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#88691 Slaget var tydligen inte vunnet, fick en faktura från Qall idag på 18000:-!!! med följande brev:

"Bäste Kund
Då påskrivna avtal med Qall Telecom AB samt hyresavtal inte kommit till Qall Telecom AB tillhanda enligt överenskomelse på ljudfil samt efter bekräftelse under samtal med vår kundtjänst, kommer hyresavtalet ej att ingås och du som kund kommer att slutfaktureras på hela hyreskostnaden.
Väljer ni att skriva under och skicka in avtalet inom fakturans förfallodag kommer denna faktura makuleras när påskrivna avtal kommit Qall Telecom AB tillhanda
Är fakturan ej betald, alternativ tavtalet ej påskrivet vid fakturans förfallodag skickas denna faktura vidare till betalningsföreläggande.

Med vänliga hällsningar
Emelie Snickars
Kundservice
Qall Telecom AB"

Jag har ju muntligt blivit lovad att inga avtal gäller då jag inte skrivit på något papper, fick oxå ett sms med samma medelande.
Dock inget mail eler brev som jag blev lovad trots att jag påmint dom om det.

Det blir väl att ringa advokaten igen, vi får se hur det slutar.
Senast redigerad av Kse ons 14 apr 2010, 09:04, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88692 18000 är ju inte direkt nån liten summa stå på dig nu för tusan!

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88750 Japp och polisamäl Qall telecom AB.

Du kan ju också pröva att skicka tillbaks fakturan med kommentaren ej beställd vara.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#88758 Tänker inte betala en spänn till dom skojarna.
Hur är det om ärendet går till Kronofogden? Man kan väl bestrida fakturan i sånna här fall för man vill ju inte få en betalningsanmärkning för sån här skit.
Blev iaf lovad via telefon igår att en skriftlig annulering av avtalet kommer med posten.
Det jävliga är att man får aldrig prata med samma person, dom är sjuka eller upptagna eller bortresta.
Så när man säger att "ni har ju lovat att skicka papper flera gånger" får man till svar.
Jag har inte gett några sådana löften, det får den personen ta på sig. Känns som om man måste börja om varje gång.
Vad är det för slags folk som jobbar där, har dom ingen skam i kroppen? Ok att chefen är en utsugare utan sammvete men det här är ju folk med månadslön som sitter och lurar folk.
Fy fan, det är så man mår illa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88790 Idag, 20 minuter efter jag läst igenom den här tråden igen så ringde Universal telecom, tror jag de hette. Tyvärr för dom så var jag så uppretad och taggad av det jag läst så det blev i princip Nej!, Nej, Nej!, Hejdå klick 😈

Men märkliga är dem, under tiden som jag sa nej och hejdå så pratade kvinnan på oavbrutet, som om jag inte fanns, om sitt erbjudande.

KAnonbra med den här tråden så man är lite beredd och inte så godtrogen när de ringer.

De här var ett alldeles vanligt Jönköpingsnummer, så jag trodde det var en bekant därifrån som jag inte prata med på länge, så jag svarade. Söker man på numret ås kommer inget upp.

(036 - 29 35 003, syns bara på en av mina nummerpresentatörer konstig nu?)

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88812 Kse! Går ärendet till kronofogden, så blir det ingen betalningsanmärkning om du bestrider fakturan - i tid! Då kan det istället bli en tingssak där Qall Telecom AB stämmer dig för obetalda faktura och avtalsbrott. Sedan får tingsrätten avgöra.

Om du däremot inte bestrider fakturan, så är det i kronofogdens ögon det samma som att du accepterar fakturan och då får du en betalningsanmärkning för att du inte betalat fakturan inom en rimlig tid.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#89193 I Fredags så fick jag äntligen papper från Qall på att inga avtal gäller längre \:D/ , hoppas nu att det är så och att inga fler räkningar kommer. Har ju förbrukat min fria rättshjälp nu. :???:

Läste i företagarförbundets tidning att Yreg eller Yellow (som jag nämde i mitt första inlägg) har börjat att stämma sina kunder,sammanlagt ca 600! kunder. Antar att detta är företagare som bestridit fakturorna.
Hur som helst så har dom förlorat två viktiga dommar i tingsrätten och är förhoppningsvis på väg att brytas ner.
Så stå på er mot telefonförsäljarna, handla lokalt för det vinner alla på

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogshuggarn  
#93650 Nya "grepp" från telefonförsäljarna!,,,,

Nu ringer de och påstår att jag och frugan har "delat abbonemang" trots att hon till 100% har varit skriven för den fasta privata telefonen i mer än 20 år.
Givetvis i syfte att krypa förbi NIX, och sedan hävda rätten att kunna kontakta mig i egenskap företagare.
Man funderar ju allvarligt vad de här människorna/företagen har för moraliska värderingar?, när man sitter och ljuger sina (presumtiva) kunder rakt upp i "örat" det första man gör,,,,,

Jag bad dem iaf att dra åt,,,, !%#?//(&Z*^ 😡 😡 😡

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93717 Här började dagen med att elbolaget jag köper min el ifrån väckte mig och ville sälja el :roll:
Sedan ringde nå´n kalsongnasare och påstod att dom nästa vecka började skicka ut gratis kalsonger till ALLA killar :roll:
Förra veckan ringde en säljare för min larmoperatör och ville sälja sämre larm än det jag har :roll:
Plus att Dialect ringde och påstod att jag hade ett dåligt mobilabonnemang, precis samma abonnemang som just samma Dialect bara några veckor tidigare kom fram till var ett jättebra abonnemang som jag skulle se till att behålla eftersom det inte gick att nyteckna :roll:

Patrask är dom allihopa!

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Nolltax AB  
#93756 Skippa NIX.
Svara envar gång dom ringer.
Ha ett öppet sinne.
Fråga allt om allt.
Bränn deras tid.
De bör ha sålt inom en minut, allt utöver är ett minus.
Ockupera deras tid. Gratis kalling, häftigt. Vilka färger? Är dom miljöklassade? Kvalitet? Garantier, slitage och eller allergi?
Om jag nöjd ej är vart vänder jag mig då? Vilka garantier om jag ej nöjd är har jag? Och om jag ej nöjd är?
Lång tid flutit har senast Dom ringt mig.....

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93758 Frågan gällde bara "vanlig" eller boxer!
Tidigare har jag påstått att jag endast brukar stringkallingar men detta kunde man icke få sig tillsänt.
Samtalet från Dialect tog f.ö 14 minuter, dom brukar tröttna fortare...

Sådana som oss måste ju vara ljuspunkter i den gråa arbetsdagen för dessa människor.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93805 Detta kan vara ett effektivt sätt att bli av med telefonförsäljare...
:lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Elias  
#93891 Jag garvade tills jag låg på backen när jag såg den där, egentligen skulle man ha spelat in någonting liknande och spelat upp när sådana där ringer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).