Verkstan

Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

20 inlägg 53982 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

Nils.Eriksson  
#88568 Mythbusters har gjort ett avsnitt där de testar olika "husmors"-knep för att fixa en läckande kylare. Roligt och informativt. De provar ägget bland annat med bra resultat...

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130395 Kanske jag kan laga mitt foder med vattenglas? I varje fall ett tag

Avatar Fallback

Re: Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

åberg  
#130398
Uvskogen skrev:Kanske jag kan laga mitt foder med vattenglas? I varje fall ett tag

Alltså, det som är bra med natriumsilikat och dylikt är ju att man kan chansa och funkar det så slipper man skruva... Du har ju redan gjort halva jobbet, då är det väl lika bra att slutföra det på rätt sätt?

Eller förresten har du gjort mer än halva jobbet, det jobbigaste är ju våndan innan man bestämt sig för att ta tjuren vid hornen och sätta igång. :lol: Eller det kanske är olika från person till person, men sån är iallafall jag. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130407 Ja, jo så är det, jag hade faktiskt bestämt för att just ta tjuren vid hornen och faktiskt beställt nya foder. Men det tillkommer hela tiden nya saker som måste köpas för att slutföra jobbet. Därför som jag gör ett försök att hitta en genväg som är billigare.

Avatar Fallback

Re: Reparation av sprucket gjutjärn. kemisk metall?

ÅsaNisse  
#457066 Jag har några burkar Wondarveld motorsvets stående i ett skåp, som blev över då jag "lagade" en Volvo TD70 motor för några år sedan. Det gick bara åt hälften mot anvisningarna för att läckan tätnade. Motorn går än idag och inga problem med att vatten försvinner. Det var en vattenkanal mot en oljekanal så vattnet rann ned i sumpen så det var ju inga rena ytor som fixades då.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).