Länkar

BCC Planteringsrör [bccab.com]

6 inlägg 6417 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

BCC Planteringsrör [bccab.com]

Fredrik Reuter  
#339 http://www.bccab.com/products/planting/ ... ntror.html

Enligt många klassat som det mest robusta och bästa planteringsröret.



   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6738 Vem säljer och vad kostar det?

Vad gör det bättre än pottiputki?

/Nisse

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#6740
nisse skrev:Vem säljer och vad kostar det?

Vad gör det bättre än pottiputki?

/Nisse


Såg ut som ett plagiat av Putkiröret.

Avatar Fallback

Provkörning

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8821 Provade ett av dessa rör här om helgen och tänkte dela med mig av mina åsikter. Skönt med 2 st avfjädrade handtag (mycket sten här i småland...). Armen man trampar på för att öppna röret känns lite längre än puttis, dvs det blir en större hävarm och enklare att öppna röret om det är hårt i backen. Det som kändes sämre än potti var att avtryckaren för att stänga röret igen var ganska trög, nu testade jag bara ett 30 tal plantor men jag kan tänka mig att man kan bli ganska trött i tummen efter en hel dag. Detta är kanske nåt man kan justera!

Slutsats: Jag tycker att röret överträffar förväntingarna och faktiskt är snäppet bättre än pottiputki.

Det får nog bli ett inköp av några sådana rör nästa gång vi skall plantera. (lånade i helgen)

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8823 Någon som testat lättmetallröret? (Silva tror jag säljer dem)

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: BCC Planteringsrör [bccab.com]

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101737 Tar upp en gammal tråd!

Kollar man på BCC's hemsida så finns inte dom gula rören kvar! däremot Pottiputki rören! då undrar man ju osökt om det kan vara så att BCC rören hela tiden har varit pottiputki rör!!?? fast i gul färg! om så är fallet så skulle det alltså numer bara finnas Pottiputki rören och Silvitec's "silviplant" rör att tillgå! eller? är det nån av er här som har använt bägge dessa och kan göra en jämförelse?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).