Motorsåg och handhållet

Husqvarna 262XP

17 inlägg 11112 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 262XP

Tallved  
#87667 Hej. Jag har en 262 som vägrar att starta. Är det någon som har en sprängskiss? Jag misstänker bränsleslangen eller membranet, men vill inte ta isär den utan beskrivning.

Mvh Patrik



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Robertberg  
#87673 http://www.servicecentralen.se/se/katal ... &tbSearch=

Varsego!

Tryck på "Motorsågar - Husqvarna (1971 - 2005)" och leta fram din såg, Jag vet inte hur mycket det skiljer sig mellan årsmodellerna men det är nog bra om du kollar i sprängskissen för just din sågs årsmodell :)

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Tallved  
#87774 Tackar! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Tallved  
#87867 :oops: Jag åkte ner till min lokala hkv handlare och skulle inhandla reservdelar, då han fick för sig att provstarta. Självklart hoppade maskinen igång utan problem.
-"Du har inte rätta knycket" fick man höra.

Nu sitter jag med en maskin som jag inte litar på att jag får igång när den behövs. :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87871 Gick den rätt där? Ingen tvekan vid gaspådrag eller så?

Kan det varit så att du missat puffen o den surat till lite?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

johan eriksson  
#87880 Sälj den till någon vänlig själ, är priset rätt kan jag tänka mig att bråka med den när man ska starta den :D

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

totte  
#87881 Är inte så ovanligt på gamla sågar att dom kan vara fruktansvärt svårstartade om membranen börjar bli stela, det har svårt att pumpa upp bränsle till förgasaren bara på rycken för hand. Antar att du har hållit på en hel del och dragit så du har förmodligen fått fram soppa efter hand och just precis nu så var det dags. Om det nu inte var som Mange säger att du fått den sur.

Jag skulle nog kolla upp membranen och byta om det behövs.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Tallved  
#87928 Jag försökte få igång den i 2 dagar utan så mycket som ett host. Att den bara skulle vara sur har (hade) jag svårt att tänka mig. När han fick igång den så rök den rejält.
Den har varit svårstartad, men inte omöjlig, så länge den har varit i min ägo.
Startade dock fint nyss.

Tottes teori är en fin utväg för mitt ego, membranet är stelt och behöver bytas!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Phantom  
#87929 Tröttnar du på sågen är jag intresserad att ta över dina startbekymmer :grin:
Bara att säga till och skeppa hit åbäket, om du inte vill/orkar skruva med den griniga sågen. Jag gör det så gärna :roll:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

totte  
#87932
Tallved skrev:Jag försökte få igång den i 2 dagar utan så mycket som ett host. Att den bara skulle vara sur har (hade) jag svårt att tänka mig. När han fick igång den så rök den rejält.
Den har varit svårstartad, men inte omöjlig, så länge den har varit i min ägo.
Startade dock fint nyss.

Tottes teori är en fin utväg för mitt ego, membranet är stelt och behöver bytas!


Ja som du beskriver det så är det nog dags att skaffa en renoveringssats till förgasaren och göra en ordentlig genomgång. Du bör kanske först kolla upp alla bensinslangar. Kolla noga, nästan osynliga småsprickor kan ställa till det ordentligt. Går sågen som den skall när du väl får fart på den, tomgången jämn och fin även om du lutar sågen på sidan, om inte så kan det även vara dags att kolla upp vevaxeltätningarna.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Tallved  
#87974 Det verkar vara en omtyckt modell? :grin:

Sågen går väldigt bra när den väl är igång. Jag köpte ny bensinslang (membran fanns ej på lager), får se om det gör någon skillnad.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

peter399  
#88198 En bättre 60cc såg hittar du inte.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Eldholm  
#319762 Hej,
Jag har också en svårstartad 262xp men nu verkar länken i första inlägget inte funka längre....

Var kan man hitta en sprängskiss nu för tiden??

(det går att googla fram även väldigt gamla trådar... :grin: )

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

totte  
#319778 http://www.husqvarna.com/se/support/download-manuals/

Där kan du söka fram manualer och sprängskisser.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Eldholm  
#319828 Det enda jag hittar där till 262xp är en bruksanvisning och massa mått på diverse grejor men ingen sprängskiss??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).