Skördare

Kleenoilfilter

7 inlägg 2120 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kleenoilfilter

Zorro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87349 Ni som har kleenoilfilter vad tycker ni om dessa, fördelar & nackdelar



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kleenoilfilter

masterchief  
#87355 Fördelarna märker man inte, men förhoppningsvis håller pumparna längre 8)
Lätt att byta annars när det är dags...
Du vet att det är dags att byta när du lägger på handen och filtret är kallt, du är det igensatt( dvs ingen olja passerar filtret) och dags att byta 8)
Annars kan man ju alltid följa rekomendationerna i serviceboken, men med normal oljehygien tycker jag de är för täta på kleenoilfiltret.

Användarvisningsbild

Re: Kleenoilfilter

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87359 Det sitter där i alla fall.
Göra nytta, Ja det hoppas jag i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Kleenoilfilter

Dexxaz  
#87378 Nyfiken fråga: Är Kleenoil filtren originalmonterade i era maskiner eller är det eftermonterat??
Är lite skeptisk till alla dessa "undermedel" som ska spara pengar,anser att om produkterna håller vad dom lovar så skulle flera fabrikanter redan ha dom i original....
Även fabrikanterna har intresse av att deras produkter får ökad livslängd,ett solklart säljargument......

Användarvisningsbild

Re: Kleenoilfilter

masterchief  
#87379 De är orginalmonterade på Rottne.

Avatar Fallback

Re: Kleenoilfilter

novis??  
#87441 by pass av annat märkesitter på jd med bättre eller lika som kleenoil jo visst renar dom oljan men på en timmes gångtid så har oljan cirkulera 2 g o genom returen ca 50g så rasar något så gör dom varken till eller från :sad:

Användarvisningsbild

Re: Kleenoilfilter

rocky  
#87603 Hade sådana filter på JD skördarna och en skotare och det blev pumphaveri på exakt samma timma ändå.
Skumt med tre pumphaveri på samma timmar men olika årgångar på maskinerna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).