Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154675 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

masterchief  
#87368 Brukar säga att det går dåligt för företaget och inte vet om jag ska reda ut det samt inte vill ha fler fakturor hos kronofogden...
Dödar säljlusten rätt bra :lol:
Lögn, javisst, men man slipper en massa argument 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

masterchief  
#87370 Det senaste var från en organissation som kallar sig företagarna som tydligen var väldigt lokal men ändå rikstäckande och hon som ringde presenterade sig som representant för åtvidaberg.
Personen ifråga bodde på Västkusten efter lite efterförskande om telefonnr..då hon hade rätt unikt namn.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87372 När det gäller tidningsförsäljare som vill sälja en prenumeration såbrukar jag svara att jag läser den tidningen,"grannen" prenumererar på den och sen byter vi tidningar sinsemellan :lol:
Lögn,javisst,men det funkar kanonbra.
Svarar man att man inte är intresserad så ringer nån annan försäljare på nytt efter nån dag ,men på detta viset får man vara ifred :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87373 Blir ideligen uppringd av en typ från New York eller åtminstone säger han att han sitter där. Han erbjuder mig en fantastiskt möjlighet till att investera pengar. Första tolv gångerna försökte jag artigt svara: " Sorry mate, I'm not interested". Nu lägger jag bara bort luren medan han drar sin ramsa.
Lärde mig ett knep på ett annat forum. När dom frågar: " Är det ägaren till skogsföretaget Kott & Barr" så svarar man "Nej han har just dött". Då kommer dom av sig.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Dexxaz  
#87374 Svara inte med ett företagsnamn eller ditt för eller efternamn, då dom frågar vem du är kontrar du med "Vad gäller det??".....
Då har dom inget att banda innan dom hunnit framföra sitt ärende....
Sen är det inte förbjudet att ge fan i att bekräfta att man faktiskt är firmatecknare, som simpel anställd får man inte ingå avtal på företagets vägnar...
Synd att det ska vara såhär, men så länge försäljarna kör med ojusta metoder i telefon, skickar bluff fakturor och liknande och lurar många att ingå avtal genom manipulation av samtal så får vi nog tänka oss för då man svarar i luren....

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

totte  
#87398 En kompis blev uppringd av nån som skulle sälja tlefonabbonemang, tackade nej, och fick då förstås frågan: "Men vill du inte sänka dina telefonkostnader?". Svarade: "Nej, jag behöver öka, jag har så mycket pengar så jag vet inte var jag skall göra av dom!".

För oss privatpersoner funkar NIX bra, har faktiskt haft ytterst få försäljare i telefon sen vi gick med för mer än 3 år sen.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

axwell  
#87400 Hej,

Följande företag står bakom de nummer du angett:

08-50112009

Releasy

http://www.releasy.se



08-50112061

Business By Phone

Företaget finns inte längre. Vendo Callcenter (se nedan) har tagit över alla affärer och kan eventuellt tänkas använda numret.



08-50112088

Cellit

http://www.cellit.se/harviringtdig.html



08-50112097

Vendo Callcenter

Ring upp 08-50112097. De svarar på det numret under kontorstid, annars bör där finnas en röstbrevlåda.



Med vänlig hälsning

Jesper Gran



Tfn växel: 063-18 34 40
Öneslingan 11
832 51 Frösön
jesper.gran@loxysoft.se
http://www.loxysoft.se

Skriv till Loxysoft, de flesta har e-post adresser, kräv att bli struken från resp företag.
axwell

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87417
totte skrev:"Men vill du inte sänka dina telefonkostnader?". Svarade: "Nej, jag behöver öka, jag har så mycket pengar så jag vet inte var jag skall göra av dom!".


När jag svarade att jag visst ville ringa dyrt så föreslog säljaren att jag skulle teckna ett billigare abonnemang och sätta in mellanskillnaden på hans privata bankkonto, inte fick jag något kontonummer heller.......patrask är vad det är. :lol:

När far inte ville ringa billigt så frågade den säljaren om han fick suga på fars skägg istället, gissar att denne säljaren var trött på sitt jobb. :???:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87422
totte skrev:För oss privatpersoner funkar NIX bra, har faktiskt haft ytterst få försäljare i telefon sen vi gick med för mer än 3 år sen.

Funkar bra om man inte har skog för då hamnar man i nåt företagsregister. Blev nyss uppringd av en telefonförsäljare som föreslog att jag skulle sänka den fasta kostnaden till 218 kr/månad. Jag spelade helt oförstående och förklarade att den fasta avgiften är ju bara 145/månad och det verkade inte vettigt att byta för att få att få en högre avgift. Kvinnan ursäktade sig med att det verkade som att de fått fel uppgifter från Skanova.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

halvproffs  
#87431 Jag brukar också svara som Tottes kompis att jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag skall göra med dom. Enda gången (tror jag) som jag har gått på en riktig nit är när jag köpte aktier i ett telefonbolag( kommer inte ihåg namnet på det.).6000:- köpte jag för, nån månad senare var dom värdelösa.

Har en kamrat som har firma och är gruvligt trött på telefonförsäljare. Han sa åt en säljare att deras erbjudande inte passade hans företag för han sysslade mest med prostitution och tjuvjakt.

En annan gång ringde en och frågade efter hans far( som hade dött). Nej, han har flyttat svarade sonen. Vart? Till Kyrkogatan 1. Han har en etta med jordvärme där blev svaret.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87435 http://www.vemringde.se/
Där får man lite tips, prova knappa in det misstänkta numret i sökrutan.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87462 Det brukar också gå att goggla på numret från telefonförsäljaren. Då kommer man ofta till bl.a. http://www.vemringde.se och http://www.missatsamtal.se
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#87735 Satt i bastun och löste världsproblem i helgen och då kom telefonförsäljare på tal.
Fick ett bra tips av svågern som har rörfirma i sthlm och blir terroriserad nästan dagligen
Be telefonförsäljaren vänta en lite stund, lägg telefonen åt sidan och fortsätt med vad du gjorde. Efter nån minut tar du upp luren igen, är försäljaren kvar ber du om 2 sek till. Är han fortfarande kvar efter nån minut så säger du så fort han öppnar munnen "Tack men vi ska ingenting ha" och lägger på luren. Kanske inte så tideffektivt men fruktansvärt roligt.
Han menar att ganska många sitter kvar och väntar i hopp om at få sälja.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87737
th skrev:
totte skrev:För oss privatpersoner funkar NIX bra, har faktiskt haft ytterst få försäljare i telefon sen vi gick med för mer än 3 år sen.

Funkar bra om man inte har skog för då hamnar man i nåt företagsregister. .


Kör också med NIX vilket är bra för mig oss privatperson. Har dessutom gått in på Skatteverket och ändrat kontakt-telefonnumret till ett kontatkortsnummer jag har som aldrig används. Då försvann alla tvättmedelsförsäljare och liknande som skulle sälja till mig som "företagare". På Skatteverket var de helt oförstående till problemet att sälja ut sina adressuppgifter (offentlig handling typ). Så byt nummer. Skatteverket får jaga lite mer när de vill ha tag i dig, men det är ju inte ditt problem så länge du uppgivit ett nummer som du faktiskt har tillgång till. Att du sen inte svarar är inget lagbrott.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogshuggarn  
#87741 Vi kör något likande här,,,,,

Frugan (privatperson) står för "fasta" telefonen som är NIXád, och jag som firmatecknare (Skogsförvaltning) har detta registrerat på mobilen.

Funkar i stort sett till 95% och resten får man "läsa lagen" för,,,,, :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).