Skördare

Begat aggregat

7 inlägg 2841 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Begat aggregat

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87037 Om man vill ha ett mindre, äldre aggregat typ ett 828 eller nåt sånt. Vad kan man tänkas få loss ett sånt för? Dator måste ju till åxå. Anledningen till frågan är att jag vill montera ett aggregat på Tegen. Är ju så kopiöst med snö så hugga manuellt är ju inte att ens fundera på. Tänkte ha det till vedkörning och lite gallring men mest vedkörning. Därav behöver man väl inte den modernaste datorn med alla mätningar dom gör, längd räcker gott för mig.

Nu är ju snart våren här men det kommer ju en vinter till och man får ju aningens högre produktion med en sån lösning :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: Begat aggregat

valtra a 72  
#87039 Vilken modell av teg har du? Hade själv för flera år sedan en 904 med 75cc lastkännande lindepump, men de flesta tegare har ju en ganska liten pump med rundpumpning.De flesta aggregaten är nog inte gjorda för rundpumpning så satsa hellre på en stegmatare så klarar du dig utan att sätta på en större pump.

Avatar Fallback

Re: Begat aggregat

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87061 Har en 904 -81 med just en linde pump av samma storlek. Kranen är en Cranab 6010 med dubbelutskjut. Stegmatare kanske är vettigare men det är roligare med ett rullmatat :mrgreen: Sen om det är ekonomiskt försvarbart vet jag väl inte men jag sitter ju inte i sjön om det havererar då jag bara hugger på egen skog.

   TS
Avatar Fallback

Re: Begat aggregat

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87151 Inga ideer eller förslag?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Begat aggregat

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87168 Har ett logmax 3000 med dasa 380 tillsalu....

Avatar Fallback

Re: Begat aggregat

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87219 Misstänker att det är lite för tungt och kräver lite för mycket flöde. Såg att det har ett maxflöde på 170l. Har bara 150l vid 2000 varv på min. Det kanske går men får man inte ligga på höga varv hela tiden då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Begat aggregat

finskpinne  
#89263
Lukas_Lundstrom skrev:Har ett logmax 3000 med dasa 380 tillsalu....



Har du kvar aggragatet och burken?! Skulle var intresserad av ett sånt aggregat!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).