Skogsvagn (Huggarvagnar)

kranar palm eller kesla

6 inlägg 4452 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kranar palm eller kesla

petersson  
#86769 ska handla ny kran till min flisare,har fått offerter på kesla 305t och palm p 8400
vill gärna ha lite goda råd och erfarenheter



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: kranar palm eller kesla

New holland patu  
#86776 Kesla har enligt mig de bästa kranarna. Jag har dock inte kört någom palms men jag har svårt att se att den skulle vara i närheten av en Kesla. Skiljer det inte väldigt mycket pris? Jag skulle gissa att keslan kostar det dubbla?

Avatar Fallback

Re: kranar palm eller kesla

alias  
#86777 Skulle nog instämma med New Holland Patu.

Keslan ger ett robustare intryck. Att det sen är gamla Patu som tillverkar grejerna gör ju inte saken sämre, de har ju varit med ett tag.
Har själv inte kört något av märkena, men skulle jag välja mellan dessa märken och jag vet att kranen ska användas mycket så skulle jag välja Kesla (gissar att så är fallet med tanke på val av kranmodell). Känner flera som har mindre Kelsaekipage och de verkar mycket nöjda.

Annars har ju även Farmi några riktiga monster till kranar, men dessa har jag för mig kostar multum riktigt.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: kranar palm eller kesla

petersson  
#86817 priserna jag fått är inte riktigt jämförbara ännu,men gissar att kesla är max 15% dyrare

   TS
Avatar Fallback

Re: kranar palm eller kesla

Robertberg  
#86829 Hur står sig Epsilon i pris och kvalitét jämfört med Kesla?

Avatar Fallback

Re: kranar palm eller kesla

Mikael A  
#87116 Är inte Mowi en bra kran att mata en flishugg med?
Tack vare paralellföringen kan du ju föra gripen helt horisontellt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).