Arbetskläder för skogen

Husqvarnas nya Huggarkängor

7 inlägg 5283 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarnas nya Huggarkängor

valtra6350  
#83979 Någon som har provat dem nya Husqvarna kängorna? Om dem är bra osv...?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84008 Nej, men kommer att göra det. Min tanke är att de ser ganska lika ut Meindls kängor och är dyrare än dessa så varför inte köpa Meindls istället när de finns så många nöjda användare av dessa.

Martin

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

swe#kipp  
#84056 Jag har provat dom och dom kändes riktigt bra måste jag säga, stabila var dom och verkade välgjorda.
Hållfastigheten får framtiden utvisa !!

Jag tror att det är en bra känga och den är gjord i Italien vilket jag tycker känns bra :)

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

quartetto  
#86730 Jag köpte ett par i höstas, de är tillverkade av Jalas - som för övrigt gör väldigt bra och dyra skyddsskor.

Jag är jäkligt nöjd med mina. Har bytt ut innersulan till en Lundhags filtsula med extra stoppning i häl och hålfot. De fungerar att arbeta hela dagen ute i lägre än -25 och som nu i snösmältningen. Jag ställer dem på pannan varje kväll med urtagna sulor samt att jag smörjer dem regelbundet med kängsmörja. Jag har även använt dem som "vanliga" kängor utan att vifta runt med sågen...

Använd stövlar tidigare - aldrig mer att jag gör det.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Nonkan  
#86773
quartetto skrev:Jag köpte ett par i höstas, de är tillverkade av Jalas - som för övrigt gör väldigt bra och dyra skyddsskor.

Jag är jäkligt nöjd med mina. Har bytt ut innersulan till en Lundhags filtsula med extra stoppning i häl och hålfot. De fungerar att arbeta hela dagen ute i lägre än -25 och som nu i snösmältningen. Jag ställer dem på pannan varje kväll med urtagna sulor samt att jag smörjer dem regelbundet med kängsmörja. Jag har även använt dem som "vanliga" kängor utan att vifta runt med sågen...

Använd stövlar tidigare - aldrig mer att jag gör det.


Du blandar nog ihop lite. De gamla kängorna var Jalas, bra iofs. De nya kom den här säsongen.

Torka på pannan ställer jag mig tveksam till, men funkar det för dig så kör på. Bättre på pannan än i den i vilket fall :)

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

quartetto  
#86847 Så det är så de nya ser ut - fräsiga..

Bild


Sådana här är det jag har:

Bild

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87403 Har köpt dom nya, är jäkligt nöjd. Håller värmen bra även när man fått snö mellan snörningen.

Stabila men smidiga, perfekt när man klättrar i träd!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).