Motorsåg och handhållet

Livräddning på en 262:a

29 inlägg 7831 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71580 Jag skall prova diskmedel och varmvatten på min gamla 234. Den har stått oanvänd och orengjord i minst 10 år, men nu tänkte jag försöka få liv i den som extrasåg. 🧠

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Livräddning på en 262:a

frassee  
#71589 Härlig tråd! :surp: Det är väl så man får göra för att få en schysst 262:a. 😡

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

swe#kipp  
#72285 Snyggt jobbat Sågmek :D

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

Kse  
#72288 Vilket projekt! Inte illa.
Har en handfull sågar som behöver livräddning. 346:or 350 och 351.
Var ska jag skicka dom? ;)

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

totte  
#72302 Ser ut som ny, och går som ny med antar jag! Mycket trevligt att se :grin:

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72570 Japp den går prima med ny vevaxel,lager,tätningar & div slit grejer Jag får väl ta & filma lite in action med den :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

stegmaster  
#72595
sågmek skrev:Japp den går prima med ny vevaxel,lager,tätningar & div slit grejer Jag får väl ta & filma lite in action med den :lol:

"film och action". Ja bettre blir det ju inte, så kjör på. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86768 Bättre sent än aldrig.... jag hittade ju en film i min dator..... :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x4W_ReLVVyI[/youtube]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

johan eriksson  
#86780 Är det denna som är till salu på blocket?
http://www.blocket.se/jonkoping/Husqvar ... ?ca=21&w=3

Avatar Fallback

Re: Livräddning på en 262:a

senmathal  
#86836 Ny veveaxel nytt vevhus nya lager nytt svärd... vad var det som var kvar på sågen? Hantagen ? :grin: Jag menar vilken såg är reparerad och vilken är donator :wink: Kul tråd i varje fall, alltid roligt att ge sig på hopplösa fall.

/Mats

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

Nyborg  
#724709 Lånar tråden, har en 262:a som vevaxeln gått av på. Vilka passar? Är det till och med nån som har en liggande? Samt kopplingstrumma och koppling. Har fått tag i kåpa med kastskydd. Kul om jag kan få ihop sågen... /Johan

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

Joakim S  
#724717
Nyborg skrev:Lånar tråden, har en 262:a som vevaxeln gått av på. Vilka passar? Är det till och med nån som har en liggande? Samt kopplingstrumma och koppling. Har fått tag i kåpa med kastskydd. Kul om jag kan få ihop sågen... /Johan

Vevaxel från 257 passar också. Kopplingstrumma från 254 och 257 passar. Kopplingen ser ut att vara egen på 262.
Har tyvärr inte några lösa delar som du behöver.

Avatar Fallback

Re: Livräddning på en 262:a

Westra Aros  
#724871 Jag har en 262 över om du är intresserad

Användarvisningsbild

Re: Livräddning på en 262:a

Nyborg  
#724883 Tack, men jag har en fungerande redan. Skulle bara vara roligt att få ihop denna också, har även ny cylinder till. Och att jag skulle kunna ha en med .325 och en med 3/8. (För jämförelse) Tycker att det är en såg med bra kraft men relativt lätt ändå. Hade en Jonsered 630 Super som var riktigt trevlig, men den hamnade under ett träd...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).