Ny Teknik och Elektronik

Nya ortofoton

7 inlägg 910 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

Nya ortofoton

Icegrip  
#861193 Tänkte bara tipsa alla om Lantmäteriets sida för hur det går med årets flygfotografering av landet.

Årets flygfotoplan:
https://webgisportal2.lantmateriet.se/portal/apps/webappviewer/index.html?id=1d5e01d492494e26bb1b715bf1b029b0

1731167670_img_5291.jpeg

Det som blir grönt blir direkt tillgängligt här:

https://minkarta.lantmateriet.se/

TS
Användarvisningsbild

Re: Nya ortofoton

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861207 Då har man nya bilder att vänta.😀

Har den kartan under en flik i telefonen. Så man alltid har den redo.👍

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861288 Yes, nya bilder på min skog kom i helgen.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861381 1/5 såg jag på Flightradar att det var fotografering på G, kvickt tog jag några steg ut på gräsmattan i rätt ögonblick. 🤓

Även 2018 lyckades jag komma med på bild när jag stod på en åker och glös på en kompis som ryckte stubbar med grävmaskin i mitt projekt att återta förlorad åkermark.

$matches[2]

1731281464_lantmaeteriet1.jpg

Icegrip  
#861387 Hehe ja det gäller att ta chansen att få va med på bild! 😀

TS

tallen100  
D Brown skrev:1/5 såg jag på Flightradar att det var fotografering på G, kvickt tog jag några steg ut på gräsmattan i rätt ögonblick. 🤓

Även 2018 lyckades jag komma med på bild när jag stod på en åker och glös på en kompis som ryckte stubbar med grävmaskin i mitt projekt att återta förlorad åkermark.

$matches[2]

1731281464_lantmaeteriet1.jpg

Men du kunde väl ha kammat dej iaf😆

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861700 Jag såg just att Google maps har ännu nyare bilder, man ser när jag börjat hugga basväg i höstas. Men det är bara vissa små rutor 200m x 200m, andra är från i fjol. Kanske ligger cachade någonstans.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).