Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

29 inlägg 9775 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Nolltax AB  
#85897 Vagnen är skräp.

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

axwell  
#85949
Nolltax AB skrev:Vagnen är skräp.

Jag tror dig efter att bara ha sett bilder även på Kellfris motsvarande(9900 inkl moms, frakt). Sänker värderingen.

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Nolltax AB  
#85953 Kolla in stödbenen. Typfel på billiga traktorskopior.
Rakt ned. foten innanför hjulens ytterkanter.
Sug tag i en stock med tom vagn å stödbenet lättar innan hjulen på samma sida gör det.....
Hur mycket stöd ger det...?
De duger till parkeringsstöd.....

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Yanmar 1502d  
#85965 Jag tar hem 60-80 kubik med en kines från kellfri och den är rakt igenom s..t vad gäller kvallite. Men med en svets så fungerar det och som sagt en gratis vagn till en mycket bra atv!!!
Kolla med åf om du kan få byta vagnen mot en vinsch eller däck eller annat godis för motsvarande peng om du inte vill ha vagnen.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85969 Precis.... Säg att du tar andra tillbehör för 30000:- istället. Det borde ju gå bra ;-)

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Yanmar 1502d  
#85970 Snälla, kan jag få stå bredvid när du frågar om det är ok att du byter vagnen mot annat för 30´
Vi borde nästan bjuda in åf till detta forum så att han förstår hur vi garvar åt/om honom.

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

axwell  
#85979
Nolltax AB skrev:Kolla in stödbenen. Typfel på billiga traktorskopior.
Rakt ned. foten innanför hjulens ytterkanter.


Rakt ned, ja , men det se ut som om de kan justeras till den sida som behöver stödet bäst, genom att först lossa en skruv.

Yanmar 1502d skrev:Snälla, kan jag få stå bredvid när du frågar om det är ok att du byter vagnen mot annat för 30´
Vi borde nästan bjuda in åf till detta forum så att han förstår hur vi garvar åt/om honom.

Inte dåligt, då får du med tex en snöfräs för 30´.

Yanmar 1502d skrev:Jag tar hem 60-80 kubik med en kines från kellfri och den är rakt igenom s..t vad gäller kvallite. Men med en svets så fungerar det och som sagt en gratis vagn till en mycket bra atv!!!


Den Kellfri har för 9900 inkl. är rek. för max 700 kg last, din är väl stabilare än så!

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Yanmar 1502d  
#86004 Den Kellfri har för 9900 inkl. är rek. för max 700 kg last, din är väl stabilare än så![/quote]


Har inte kollat på Kellfri vilken det är som kostar 9900 men tror att det är den jag har.

Jag fyller den full och lite till med björk, så nog har jag plågat den och nog har jag svetsat och nog tar den mer än 700 kg. Men det är det små detaljerna som känns klena och när jag svetsar så märks det att det inte är hundra på stålkvalliteten. Jag tycker dock att för 9900 har jag fått mycket för pengarna. Grannen har en svensk vagn och den är stabilare men mindre och inte ett dugg bättre "ritad". Den lastar mindre och har inte flyttbar boggie. Tung på kulan är den och dyr som satan. Min är lätt på kulan eftersom du får dubbelt så mycket kinesstål per kvm som svenskt och billig :lol:

Hellre en kines för 9900 än en svensk för 20 000.

10 100 gav mig en svets och en stihl 361.

I say no more, Köp atv och njut av vagnen och garva när den pajar :grin:

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86019 Jag håller med, köp och kör. När du sedan vill ha en bättre vagn så lättar du en smula på lädret och vips har du en.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

H-E  
#86033 Ska fundera. Och höra med farsan (det är han som är skogsägaren) om han ska vara med på halva maskinen. Annars blir det en BMW 320d istället. Haha! Svänger fort!

   TS
Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Nolltax AB  
#86042 Stundom undrar jag varför jag inte lirar dataspel på heltid.......

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Nolltax AB  
#86044 Måhända jag skulle göra just det.....

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86049
Nolltax AB skrev:Måhända jag skulle göra just det.....


Finns spännande utvecklingspotential i det :lol:

http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1 ... spel-naken

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Yanmar 1502d  
#86114
Nolltax AB skrev:Stundom undrar jag varför jag inte lirar dataspel på heltid.......



:-bd :-bd :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).