trilla skrev:Jag tror din bakdels ide är riktigt dålig. Ska bakhjulen bara ta i då du kör ner i en grop och övrig tid va i luften? Då alla hjul är i backen kommer du ju inte kunna svänga. Eller du kommer att få veckans brytning i ekipaget om du svänger.
Varför inte bara förlänga den i så fall med boggi längre bak och så höjer du bakre manke 10 cm så att lasset står lite uppåt som på en vimek 101.
Ush va rå du är mot min ide! Hur ska jag nu kunna sova
Men lite mer allvarligt, som jag skrev tidigare så ska jag först nu köra "trävarianten", dvs lägga en förhöjning under för att just få upp lasset lite bak, precis som du far efter. Får se vad det gör.
Har funderat på detta med att förlänga huvudaxeln och flytta boogien bakåt, men då kommer förstås risken att det blir draget som går i backen i stället.
Med det som erfarenhet så ska jag ta alla förslag med mig härifrån plus alla tips från min "framvagnstråd" tidigare. Sen när sommargaraget öppnar, om ca 4-8 veckor antar jag, regnar nu, så börjar provandet. Det som är extra roligt med det här är ju att jag också vill bygga en "framkärra", där också "pivothjulstanken" finns med. Kanske det går att göra en kombinationslösning?
(Det där med brytning vid sväng, det är där tanken med enkelhjulet/pivothjulet/bollen kommer in, alternativt börja odla gummiträd....)