Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

29 inlägg 9769 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

H-E  
#85737 Hallå! Vad är era åsikter om detta erbjudande. Är så dåligt insatt i ATV-världen.

Är detta nåt att ha?
Är de prisvärt?
Är ATVn bra?
Är vagnen bara skräp eller?

Berätta vad ni tycker! Länken finns nedan.

http://www.blocket.se/gallivare/Polaris_500_HO_2010_timmercombi_pa_kope_59900_24353415.htm?ca=1_10&w=3



   TS
Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Elias  
#85747 Timmervagnen är ingenting som kostar 30 000 som de säger. vagnen är en kinatillverkad för circus 8000 men atvn är det inget fel på.
VI har en worker 500 HO och det är en kanonmaskin. Går bra i skogen med sin hög låg låda m.m.
Sedan att man kan koppla bort 4wd när man känner för att busa på grusvägen är alltid ett plus.
Dock går termostaten till kylfläkten rätt ofta sönder (generalfel)

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85758 Fin ATV, bra åf, slå till.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

totte  
#85764 Och en Kina vagn kan man ju alltid ha som extra reservförråd av järn.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

H-E  
#85781 Är luftkylning nåt man ska passa sig för eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Elias  
#85783 Den är vattenkyld men det är fläkten till kylaren som termostaten styr.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85786 Luftkylt är väl helt borta på atv nuförtiden?
Jag hade en luftkyld förut och det funkade finemang. man slog bara igång fläkten när man skulle ta i lite mer.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

H-E  
#85790 Aha. Jaa ni ser, har så dålig koll på ATV. Men vi hade en såndär Polaris 500 på jobbet, den gick jättefint!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85793 Bra deal. Men ÅF sjunker lite i anseende då han skriver att konkurrenterna tar 30 loppor för liknande vagn. Vad finns det för anledning att ta i så han tappar byxorna? Är det nåt fel på att vara ärlig och säga att vagnen är värd 10 tusen? Det måste vara väldigt långt mellan kunderna som INTE genomskådar hans bluff och inser att han far med osanningar.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85816 Kan man få en sån vagn med flak och vinsch mm för 10000:-?

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

axwell  
#85825
Slurfi skrev:Kan man få en sån vagn med flak och vinsch mm för 10000:-?


Var sitter vinschen? Frånsett det ingår tydligen stödben, kranarm för Wirevinsch, dubbla dragkopplingar kula/ögla. Den ser väl lite vek och kort ut men ändå något för en mindre ATV.

trilla skrev:skriver att konkurrenterna tar 30 loppor för liknande vagn.


Svårt att inte instämma i din kritik, men runt 10´-15´kanske.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85826 Nej, det verkar inte följa med nån vinsch, jag blandade ihop den med den där 6000:- vagnen som han åxå säljer.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85830 Jag kollade på vagnen i fråga på stora nolia i år. Kom inte ihåg vad de tog för den. Den har vissa delar från den mer kända kinavagnen med stöttor i fyrkantsprofil. Bla kranarmen är identisk.
Jag blev mest förvånad över hur man kunde beställa en felkostruerad vagn till!! För att underlätta lastninga ska naturligtvis "hyllan" som blir övanför hjulen vara just en hylla där man kan lägga stocken. På båda kina tillverkade vagnarna är denna hylla sluttande.
Men okej slurfi vå säger 12500 då. Dom kanske är bra på alla vis på däcklagret i gällivare men då han tänkte ut vad han skulle skriva och skrev 30 loppor så hade han väldigt otur. Vissa har mer otur än andra då de tänker.

Användarvisningsbild

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85831 Kanske han rycktes med i säljarsnacket bara.

Avatar Fallback

Re: Reflektioner kring detta ATV-erbjudande.

Yanmar 1502d  
#85840 Inget att fundera på om du ska köpa en atv. Bra märke och stort märke innebär att reservdelar, service finns överallt. Vagnen misstänker även jag att den är en kines men även dessa fyller en funktion. En gratis vagn är inte helt fel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).