Traktorn i skogen

Ta bort rullen på slaghacken?

5 inlägg 1088 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

Ta bort rullen på slaghacken?

Ander_s  
#854144 Köpt en slaghack (175cm) för att slå några smålägdor samt ATV vägar på skiftet där jag har skog på f.d åkermark (ingen sten). Upplever att rullen bak gör att det "bygger på" med för mkt gräs/sly inne i hacken, går för tungt, bränner rem.. Funderar på ta bort rullen då jag ändå kör med den hängande i lyftarmarna så riskfritt den går i backen. Nån som gjort det? Eller krävs rullen monterad för att stabilisera konstruktionen?

TS
Lantmännen Maskin

Körde en Re: Ta bort rullen på slaghacken?

Dsv  
#854148 Gick ett lager i rullen för mig, då körde jag utan rulle och detta är inte att rekommendera då det är svårt att kontrollera höjden och den slår i marken, blir snarare att ha den så högt att du är säker på att den inte tar i marken när traktorn guppar upp och ned.
Såg ut som jag kört med jordfräs så jag gav upp.

Re: Ta bort rullen på slaghacken?

Brorsan  
#854150 En del slaghackar går att öppna i bakkant, på min kan man göra det.
Då går allt igenom när det är tjockt, nackdelen är att det inte är så sönderslaget.

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#854151 Som ovanstående skriver. Kolla om du inte han ta bort någon del ovanför rullen så den kan kasta ut materialet där.

Amatörhuggare 62  
#854167 Bakluckan över rullen, kan man väl öppna ?
Det gick på Bertin , jag hade.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).