ons 28 aug 2024, 22:11#853996
ÄJag blir mer och mer imponerad. Kör fortfarande på halvfart pga inkörningstid på 20h. Men jag har tagit upp en massa rötter.
Efter att ha läst/sett massa recensioner om andra grävare så känns det som att denna ha träffat helt rätt.
Riktigt bra ergonomi med justerbar stol, armstöd och spakarna väldigt nära. 360° rotation är hur grymt som helst. Slangdragningen är väldigt bra. Bra storlek på motor. Den känns generellt sett väldigt rejäl.
Ska peta på ett batteri och lite belysning så är jag nöjd sen. Timmergrip/griptumme är beställt och då kommer den bli riktigt riktigt bra. Som det verkar kan man gräva med tummen på och det kommer göra stor skillnad när man enkelt kan plocka upp en sten eller rot och bara flytta undan den.
En sist sak som är värd att notera är markskador. Eller rättare sagt, frånvaron av markskador. Visst river man upp något då och då men inget värre än att man kan sparka tillbaka det och stampa lite. Jämfört med band är det nära noll skador. Det är nästan mitt starkaste argument.
Riktigt riktigt nöjd! Och priset… 56900:- monterad och klar samt upplyft på släpet. Det blir inte bättre!
Ja, jag och barnen döpte den till Olle 😁
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto