Före och efter jobbet

Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

46 inlägg 17903 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

swe#kipp  
#84954 Tycker att dom kunde göra skattezoner vad gäller skatt på bränsle, vi är ju många som inte kan jobba utan att åka bil och inte heller samåka, kollektiv trafik till en avverknings plats är ju ofta rätt begränsad, över huvudtaget så är det rätt hopplöst med den typen av resande för oss på landsbygden !!!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

totte  
#84962 Förvirringen är fullständig ja, det är det som är problemet. Politikerna är i stort sett lika förvirrade, dom står inför något som dom inte behärskar, det finns helt enkelt inte nån som vet hur man skall lösa upp det hela i längden. Och så skall dom samtidigt visa handlingskraft och då hittar man på att göra nåt utan att egentligen riktigt veta vad det leder till, eller i många fall helt enkelt struntar i vad det leder till.

Finns det någon kvar som tror att politikerna i gemen egentligen bryr sig ett dugg om vad som händer i glesbygden eller om det går bra för Sverige ens. Huvudsaken är att det går bra för partiet, vilket det än är.

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Dexxaz  
#84963 Dags att exportera alla dessa förb....e politiker till Bryssel och ta tillbaka kontrollen över både skattesystem och infrastruktur,innan dom hinner sälja det sista av våra gemensamt ihopskattade tillgångar åt sina släktingar/kompisar....och låta oss andra betala skiten en gång till.
😡 😡

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Elias  
#85026 Som sagt skottpengar hade varit aktuellt, snart när bränslet stiger så mycket finns inga svenska åkerier längre utan allting körs med utlänska åkare med några kubiks dieseltank som är köpt i deras land billigt. Sedan så betalas ingen vägskatt osv för deras transporter och hälften kör fulla m.m för polisen har inte råd att köra sina bilar heller.

Sedan är det endast för att de vill tjäna mer pengar till staten det är ingen jävla miljö i det där resonemanget.

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85034 Inte är det så farligt, väljarna lär inte släppa fram de rödgröna med deras tokerier.

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85154 De som inte bor i glesbygd tror jag inte ser något problem med bränsle priserna.
Kan vara det som är landsbygdens stora problem, de andra bryr sig inte.
Och allra minst om landsbygden.

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

totte  
#85183 Tyvärr är jag böjd att hålla med dig Famag, har hört den där inställningen att man får skylla sig själv om är så dum så man bor på landet. :???:

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85207 Jo, så är det.
Jag hörde en annan grej som förvånade mig mkt, jag diskuterade jobbskatteavdraget med en sossetjej
och jag menade givetvis att man ska sikta på lägre skatter för folkets bästa, då frågade hon; Varför ska man sänka skatten?
Jag blev helt ställd, jag trodde alla har insett att vi kan inte ha 10-talet procentenheter högre skattetryck än resten av europa.
Men hon lever väl i sin värld där alla är offer och staten ska hjälpa.

Jobbskatteavdraget är värt att känna till, det ger en vanlig snubbe en extra månadslön netto varje år.
Kolla själv exakta siffror här: http://jobbskatteavdrag.se/

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

axwell  
#85215 Slurfi tycker du att vi skall parti-politisera forumet?

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85244 Politikerna kommer att göra det nästan omöjligt att köpa en ny bil som släpper ut mer än 120gram CO2/km.
Folkpartiet pratar nu om att ge miljöbilsbidrag på upp till 25.000kr per bil.

Min fråga är då, vad har man för alternativ om man vill köpa en ny fyrhjulsdriven miljöbil. Urvalet verkar vara begränsat.



Exempel på 2-hjulsdrivna miljöbilar i mellanklassen.


Audi A4 2,0 TDI e
0,46 l/mil, 119 g/km, 136 hk, 320 Nm, 0-100 km/h 9,5 s.
BMW 316d
0,45 l/mil, 118 g/km, 116 hk, 260 Nm, 0-100 km/h 10,9 s.
BMW 320d EfficientDynamics
0,41 l/mil, 109 g/km, 163 hk, 360 Nm, 0-100 km/h 8,2 s.
Toyota Prius
Blandad körning (l/100km) 3,9
Koldioxid CO2 blandad körning (g/km) 89
Acceleration 0-100 km/t (sek) 10,4
Volkswagen Passat BlueMotion
0,45 l/mil, 118 g/km, 105 hk, 250 Nm, 0-100 km/h 12,4 s.
Volvo S40/V50 1,6D DRIVe
0,39 l/mil, 104 g/km, 109 hk, 240 Nm, 0-100 km/h 11,5 s

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85315
axwell skrev:Slurfi tycker du att vi skall parti-politisera forumet?

Jag vet inte riktigt vad du menar med frågan men det är ju ganska svårt att komma
runt de rödgrönas massiva skattehöjningsförslag för vanligt folk samt deras hot om 2:-litern på bensinen.
Räknar man sen med de rödgrönas antijobbpolitik och önskan om att få detaljstyra allt och alla
plus rejäla höjningar av ersättningarna åt de som inte jobbar, och hotet mot de energiintensiva
industrierna inom landet så blir man fundersam hur de tror att nån ska rösta på dem även fast de
vill dubblera skatterna för ungdomar och införa fastighetsskatt för alla utom de i sthlms-regionen?

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

axwell  
#85341 Jag uppfattar det som att du är mycket nöjd med den regering vi har idag eftersom allting är så bra. Säkraste sättet att bli oense eller riktigt osams är att uttala sig om partipolitik. Personligen anser jag att det är olyckligt att förstöra forumet med ensidiga politiska utspel.

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85351 Jag har väl inte sagt nåt om vår fina regering, jag följer bara debatten som startade med nåt om 2:- dyrare bensin.
Men du har en poäng när du ställer nuvarande regering mot de rödgröna, det är ju det valet handlar om i höst.

Avatar Fallback

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

axwell  
#85361 Det finns flummare och sänken i båda blocken, välj mellan pest eller kolera, kan inte se något hopp om lägre bränslepriser oavsett valutgången.

Användarvisningsbild

Re: Bensinskatten kan höjas 2kr per liter 2010.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85362 Sant, det lär inte sjunka oavsett regering, det som är värre är ju om skatterna höjs för vanligt folk samtidigt som bensinskatten höjs med flera kronor per liter. Vi måste verkligen tänka efter så vi inte röstar fel i höst.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).