Arbetskläder för skogen

X-Fit byxor

9 inlägg 5349 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

X-Fit byxor

peo528  
#85240 Jag har ett par x-fit byxor som dragkedjan till höger benventilation gått sönder . vid andra tillfället jag öppnade den så hoppade den av ena sidan om man så säger det finns helt enkelt inga taggar kvar på kedjan .
Någon annan som varit med om detta? Tycker ni att jag ska gå tillbaka till min åf o reklamera den?



   TS
Användarvisningsbild

Re: X-Fit byxor

johan eriksson  
#85241 Med tanke på vad ett par sådana byxor kostar så ja.

Avatar Fallback

Re: X-Fit byxor

Fröjerum Forest  
#85274 Självklart skall du göra det! Enligt stihl själva så är x fit kläderna det bästa de tillverkat.

Användarvisningsbild

Re: X-Fit byxor

Skogshuggarn  
#85282 Instämmer med föregående,,,,reklamera!
Blir det tjafs med åf?, så kan du med fördel vända dig direkt till Stihl/Sverige.

Avatar Fallback

Re: X-Fit byxor

Nonkan  
#85306 Jag har inte sett några trasiga byxor än, men det blir alltid reklamationer på produkter.

Klart de ska reklameras. Det går inte att rätta till ev fel i produktion om de inte får in reklamationer. ÅF lär inte tjafsa, det är rätt meningslöst att bråka med kunder om sådana självklara fel.

Hade det varit en reva i tyget är det en helt annan sak.


Det spelar ingen roll om det är X-Fit eller de billigaste. Har du köpt dem och använt dem för ett ändamål byxorna är tillverkade för så ska de hålla.

Användarvisningsbild

Re: X-Fit byxor

Skogshuggarn  
#85325
Nonkan skrev: ÅF lär inte tjafsa, det är rätt meningslöst att bråka med kunder om sådana självklara fel.



Säg inte det,,,,

Finns griniga åf som gärna ser att man lägger mellan en slant vid reklamation, trots att man bara har använt
grejorna under en kortare tid.
Sådant tjafs ska man givetvis inte acceptera om det är uppenbara kvalitets/fabrikationsfel.

Avatar Fallback

Re: X-Fit byxor

Nonkan  
#85397
Skogshuggarn skrev:
Nonkan skrev: ÅF lär inte tjafsa, det är rätt meningslöst att bråka med kunder om sådana självklara fel.



Säg inte det,,,,

Finns griniga åf som gärna ser att man lägger mellan en slant vid reklamation, trots att man bara har använt
grejorna under en kortare tid.
Sådant tjafs ska man givetvis inte acceptera om det är uppenbara kvalitets/fabrikationsfel.


Jo, iofs. Jag har förstått att det finns vissa som tjafsar, men det är så meningslöst. Stihl ersätter ju inköpspriset + arbetstiden, så varför bråka liksom? Det ger bara en missnöjd kund.

Vi tjafsar bara om kunden redan är asförbannad och inleder med att skrika, men det är mest för att det är så tråkigt att stå och ta skit och om kunden redan ställt in sig på att skälla ut en kan man lika gärna tjafsa tillbaka så man får ventilera lite :D

Har man en sansad ton och faktiskt något som är en reklamation så är det ju klart man hjälper till.

Avatar Fallback

Re: X-Fit byxor

county  
#87748 Hei :smile: x-fit er de beste har også comfort, men den er ikke like fin (ikke så mange lommer)
straminga på ene beinet har nå def. skal høre med af. om det er ny strammer å få. det burde det vere til den prisen :???:

Avatar Fallback

Re: X-Fit byxor

Huggis  
#91852 Dessa byxor har jag varit mkt fundersam kring, visst sitter dom kanske lite bättre än gamla comfortmodellen och väger lite mindre. Men dom är samtidigt inte lika smidiga som gamle comforten. Däremot nu när det regnade märkte jag stor skillnad, när dom blir blöta så märks det inte, man fryser inte i dom direkt sen torkar dom väldigt fort, där skulle jag säga att fördelen ligger idag.

Så för alla som tänker jobba när det regnar och är allmänt jävligt ute i snö och slask så är det dessa som gäller. Är man allt annat än en proffshuggare ser jag inte mkt mening med att köpa dessa, såvida man inte har pengar och vill ha det bästa. Men då hade jag nästan rekommenderat comfortbyxan endå, eller pyjamasbyxan, dom är så mjuka och rörliga, synd bara på att fickorna blir fulla av spån, men dom kan man ta bort :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).