Motorsåg och handhållet

520 XP ??

32 inlägg 26146 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

520 XP ??

gasljus  
#84964 Orkar denna maskin dra ett 20" svärd i stor stock :?: Undrar hur länge den håller, med tanke på priset :grin:

http://www.blocket.se/gavleborg/Motorsa ... ?ca=11&w=3



Motorsåg 52cc 20" Svärd Holstein 520XP

Pris: 1 298:- Typ: Trädgårdsmaskiner


Motorsåg 52cc 20" svärd, 3Hk

Märke Holstein 520XP

Motorhus i magnesium

CDI Tändning

Automatisk ställbar kedjesmörjning, 0.325x1,5 delning på kedjan

Easystart! 40% mer lättdragen än en vanlig motorsåg.

Sidomonterad kedjesträckare

Avvibrerad.

Standardfäste för svärdet

Pris:1038:- + moms 1298:-inkl

Vi har reservdelar på lager.
Betäll extra kedja 175:-
Extra Svärd:180:-

Verktygset medföljer.

Vi skickar över hela Europa.

Skickas med Bussgods eller Posten.
Eller för avhämtning i Ljusdal.

Finns i lager för omgående lev.
Beställ på tel eller i webshopen

Tel:0651-769315

Även Lördag och Söndagsöppet så du kan beställa i lugn och ro.

Vi har även bra priser på Röjsågar, häcksax, grästrimmer se vår hemsida http://www.xtrading.se



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

totte  
#84967 Kinesisk smörja, utan tvekan. Köp inte, man får vara glad om den orkar dra sig själv.

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84994 Jula säljer väl den för 795:- ...... :grin:

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

softarn  
#85000 Julas version är en sisådär 3 generationer äldre så jag skulle ta denna alla dagar i veckan framför julas. Är man på jakt efter en ny billig såg så kan den säkert vara ett alternativ i prisklassen upp till 1500.

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85008 3 generationer?

Nja nu tog du nog i...

Visst finns det flera versioner, men inte generationer...

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85012 Frågan är vad man ska ha ett 20" svärd till i sverige :?: kapa ved kanske :?:

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85030
totte skrev:Kinesisk smörja, utan tvekan. Köp inte, man får vara glad om den orkar dra sig själv.


Håller med. Skulle själv undvika den bara för att den är kinesisk.

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

totte  
#85038
sågmek skrev:Frågan är vad man ska ha ett 20" svärd till i sverige :?: kapa ved kanske :?:


Det är också mycket typiskt att nästan alla hobbysågar har för långa svärd, verkar som det ses som ett försäljningsargument gentemot hobbysågare. Dom enda som behöver så långa svärd är väl folk i södra sverige som sysslar med att göra ved av övergrovt löv, samt proffs som sysslar med fällning av stora gamla träd och liknande.

Men då kör man ju som regel med en såg på minst 60 - 70 cc med lite pulver i.

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

johan eriksson  
#85106 Här är nog något liknande fast till ett lite annorlunda pris.
http://www.blocket.se/stockholm/Motorsa ... ?ca=21&w=3

Avatar Fallback

Re: 520 XP ??

Wisentdual  
#85108 2,8 kW från 49,3 cc är ju inte illa...

Avatar Fallback

Re: 520 XP ??

Nonkan  
#85117
johan eriksson skrev:Här är nog något liknande fast till ett lite annorlunda pris.
http://www.blocket.se/stockholm/Motorsa ... ?ca=21&w=3


Här blir det knepigare. Husqvarna köpte Komatsu Zenoah utomhusgrejer från Komatsu för några år sedan. Komatsu gör ju lite prylar, typ tåg och skogsmaskiner.

Sågen är en kopia och därmed är det här varumärkesintrång. Husqvarna använder inte varumärket Komatsu Zenoah längre har jag för mig, men äger det. De riktiga sågarna från de märket är bra, väldigt lika Tanaka. Lätta och smidiga, typisk japansk såg helt enkelt. Husqvarnas senaste häcksaxar och topphandsågar är t.ex. ommålade Zenoah.

Annonsen visar alltså samma vanliga kinasåg, men prissatt efter en proffssåg av ett märke som faktiskt är bra. Blir rätt bra marginal om de säljer några av den där.

Lurigt sånt här, det är enklare när dom lägger ut no-namesågar för 1500:-. Polisanmälan är det enda rätta i ett sådant här fall.

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85607 Den sista sågen ÄR en äkta komatsu dom finns i sverige med men i väldigt liten skala.... (dålig importör ?)

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86076 Nu blev nyfikenheten för stor från min sida jag köpt en kina såg 600:- Ny i kartong
På lådan står det 52cc men på sågen 45cc :?:
Jag skulle tro att denna är samma såg, i ett annat namn/färg som dom flesta kina kopiorna som säljs på "nätet"

Första starten så hängde sig snöret fullt ute, lätt åtgärdat med att knacka på startapparaten lite med en mejsel 😡
Problem 2 sågen skakar så fingarna håller på att somna bara vid en provstart :???:
Problem 3 kedjan hoppade av utan ens ha varit i trä det kinesiska stålet är nog inte så bra 😈
Problem 4 oljelocket var felgjutet så det rann olja som attan men jag hittade ett lock som passade :!:
Ganska mycket strul med tanke på att jag har knappt kört den i 1 minut inte ens i trä 😈

Sen kom verktygen fram !!

Kan ev tänka mig att sälja den 😈 😈 😈

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86086 Jadu...

Riktig kvalitet såg det där!
Fan vet om det inte är mycket delar för 600!
Man vad ska man med det till om de inte sågar?

Får jag köpa den, snälla....
Kan den dra mitt 72"?
Men då vill jag ha med typskylt, 2 års garanti o fri frakt fram o tebax 100 gånger!


:ugeek: :lol:

Användarvisningsbild

Re: 520 XP ??

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86087 Är det nån märkning alls på delarna?
Cylinder, förgasare???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).