Skördare

"Slangfritt" skördaraggregat

4 inlägg 2410 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Slangfritt" skördaraggregat

Mickev  
#83742 De kanske har varit här och jag som missat de men isf får ja be om ursäkt.

Fick hör av en kompis att firman håller på att kröka rör till ett skördaraggregat som han sa skulle vara helt utan slanghärvan som hänger från kran till aggregat. Detta gör då att man kan rotera aggregatet obegränsat, som en vanlig grip alltså.

Hydraliken skulle dras genom en rotator som enligt honom skulle vara riktigt stor. Jag gissar på att de är till Valmet. Tycker dehär låter som en riktigt bra grej, trots att jag aldrig kört skördare. Kanske är nån som vet mer om detta projekt?



   TS
Avatar Fallback

Re: "Slangfritt" skördaraggregat

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83743 https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=10&t=6632

Avatar Fallback

Re: "Slangfritt" skördaraggregat

Mickev  
#83778 Är man blind så är man blind... sorry.

   TS
Användarvisningsbild

Re: "Slangfritt" skördaraggregat

stegmaster  
#83805
Mickev skrev:De kanske har varit här och jag som missat de men isf får ja be om ursäkt.

Fick hör av en kompis att firman håller på att kröka rör till ett skördaraggregat som han sa skulle vara helt utan slanghärvan som hänger från kran till aggregat. Detta gör då att man kan rotera aggregatet obegränsat, som en vanlig grip alltså.

Hydraliken skulle dras genom en rotator som enligt honom skulle vara riktigt stor. Jag gissar på att de är till Valmet. Tycker dehär låter som en riktigt bra grej, trots att jag aldrig kört skördare. Kanske är nån som vet mer om detta projekt?

Det er vel oavsett inte nåt nytt, då Österiska Konrad Forest har haft detta på sina Woody aggregat i flera år redan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OD7dWas3lNw[/youtube]

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).