Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Malwa 460

160 inlägg 84914 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Malwa 460

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79041 28 cc variabel lastkännande pump. Slirskydd eller band är ok på boggien.
mvh

Magnus

Malwa

Avatar Fallback

Re: Malwa 460

Rotröta  
#79058 Hur går kranen med en 28cc pump är den som en stor skotare i hastighet.

Avatar Fallback

Re: Malwa 460

Harald  
#83559 Malwa har uppdaterat sin hemsida med lite nya bilder, den är lite längre i nosen nu.
Beror väl förmodligen på den last kännande pumpen.
Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460

Rotröta  
#83572 Är det nån som vet när man kan provköra malvan

Avatar Fallback

Re: Malwa 460

Harald  
#83596 Ringde Malwa nu i eftermiddags enligt Magnus på planerar dom för en skogsdag i anslutning till fabriken om 4-5 veckor.
Dom bygger 3 Bio-skördare just nu

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460

Harald  
#84491 Malwa har uppdaterat sidan med en animerad film på bioskördaren.
Ser lovande ut, ska bli spännande att se den i verkligheten.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dnW3XpxdzXw[/youtube]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86926 Nu närmar det sig för min del. Jag har i helgen varit och tittat på maskinen, och kan säga att det här är något nytt på den småskaliga maskinmarknaden.

Maskinen är inte helt klar än, med den rullar och det ser lovande ut. Någon vecka eller två med trimning av styrsystemet så kommer detta bli en mycket trevlig maskin att hand ha och köra.

Jag räknar med att ha den hos mig någon/några veckor efter påsk.

//.D

Avatar Fallback

Re: Malwa 460

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86947 Var nyligt och tittade på en tät timmerställning av 70-80 årig tall. Manuellt gallrad och skotad med minibrunett. Inte ett spår av skotning/stickväg gick att se och beståndet kommer bli en fantastisk pelarskog.
Synd bara att det inte är min skog.

För den som göra lite extra i sin skog är det bra att det finns mindre maskiner.

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Skogshuggarn  
#86951 Tjusigt blir det!, och lönsamt, för på stick/basvägar produceras det ingen skog.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87732 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ovM0rQYMFUg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rWIgVO7yilU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3nsQvezVuSA[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87736
nisse skrev:Var nyligt och tittade på en tät timmerställning av 70-80 årig tall. Manuellt gallrad och skotad med minibrunett. Inte ett spår av skotning/stickväg gick att se och beståndet kommer bli en fantastisk pelarskog.
Synd bara att det inte är min skog.

För den som göra lite extra i sin skog är det bra att det finns mindre maskiner.

/Nisse


Kan du inte ta några bilder av skogen?

Avatar Fallback

Re: Malwa 460

axwell  
#87760
nisse skrev:Var nyligt och tittade på en tät timmerställning av 70-80 årig tall. Manuellt gallrad och skotad med minibrunett. Inte ett spår av skotning/stickväg gick att se och beståndet kommer bli en fantastisk pelarskog.
Synd bara att det inte är min skog.


Jasså, var det dig jag såg i min skog!!!

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87852 Nu har jag varit på plats, provkört (mycket lite) sett maskinen "in action" i skogen. Jag är lite part i målet, men Malwa har skapat en riktigt kompetent liten maskin.
Här är några bilder från besöket.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Skogshuggarn  
#87873 Tror det är många som ser fram emot ett utlåtande från dig Sundhult (som faktisk kund/användare) när ni väl kommer igång och börjar köra maskinen.
Lite partisk är nog alla beroende på vilket märke de kör, men det får vi kanske leva med och acceptera,,,,, :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89037 Har du fått malwan än??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).