Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Renovering slutväxel Minimaster 101

6 inlägg 4186 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Renovering slutväxel Minimaster 101

Lövis  
#81742 Nu när det är minimaster renoveringar på gång så tänkte jag visa lite bilder på renoveringen av 2st läckande slutväxlar som jag har gjort. :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovering slutväxel Minimaster 101

pollefi  
#81756 Jämmerligen Lövis, så prydligt och skinande blankt och fint ditt arbetsbord är :wink: :mrgreen: :wink:
Den som hade det så fint :geek:
Får gratulera dej :P

Och renoveringen blev ju också perfekt, snyggt!

Avatar Fallback

Re: Renovering slutväxel Minimaster 101

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81762 Sådär fint kan an inte ha det i en verkstad :surp: Måste vara något lurt här :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Renovering slutväxel Minimaster 101

Lövis  
#81767 Måste nog erkänna att när den bilden togs så hade jag haft storstädning i garage. :oops:
Skulle jag ta en bild nu så skulle man nog knappast se vad det är för färg på bänken och ganska många tomma krokar.

Ordning är bra synd att den varar så kort. :lol: :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovering slutväxel Minimaster 101

totte  
#81768
trislc skrev:Totte-noggrannhet i arbetet! Är också förundrad: har du två verktygsuppsättningar? - En som används (förvaras lite här och där, mest i hög beredskap på golvet), och så uppvisningssatserna som syns på bilderna?


=)) =)) =)) Ni skulle se hur det ser ut när jag hållit på ett tag med nåt, svetsat, kört vinkelslip och andra slipdon, borrat och dragit fram vartenda verktyg från tavlor, skåp och lådor. Gärna tänt eld på nåt med gasolen också. Det är då jag upptäcker att jag gör åt mer tid på att springa runt och leta efter i stort sett allt som jag får ta mig i kragen och åtminstone plocka upp verktygen dit dom skall vara.

Användarvisningsbild

Re: Renovering slutväxel Minimaster 101

Skogstattare  
#81781 Såg riktigt fint ut det där,, vad kostade renoveringen mellan tummen och pekfingret? Lär ju göra det nästa säsong skulle jag tro, är väl det som står på tur skulle jag tro då:)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).