Skogsvagn (Huggarvagnar)

Buster med vagn.

29 inlägg 16811 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Buster med vagn.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560 Tänkte ni kanske ville se.

Bild


Bild




   TS
FTG
Avatar Fallback
Fredrik  
#562 Så ska det se ut! :D

Kul med bilder, en uppmuntran till oss andra!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
LEL  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566 Det va det värsta jag sett,, bara grejerna håller så.
hjulen ser ut att stå lite snet hehe
hur fick du upp den stora stocken

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569 Jag lyfte upp den..

Kranen håller nog, men axeln på v.sida fick en rejäl omgång för ett tag sen, man måste ju testa grejerna lite.

Jag stannade till för att hålla middag, då hade detta lass åkt 2 mil, både bustern och jag behövde lite vila.
I förhållande till drivmedel måste jag säga att den är fantastisk!
40l disel 18 tim effektiv körning!!!!!!!!!!!!!!!
Hälften transport hälften utkörning.

   TS
Användarvisningsbild
Kvistfri  
#584 va är det för träd?
hälsn kvestfri

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590 Alm.

   TS
Avatar Fallback
Fredrik  
#786 Hej,

En uppmuntran va det ja...
En krasslig bild från helgens bravader:

MvH Fredrik

Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#817 Kul med bilder!

Ser ju ut att vara ett riktigt trevligt ekipage Fredrik.
Vad är det för traktor framför vagnen, ser ut som en JD?
Hur fungerar det utan drift på vagnen? Men du kanske har bra terräng att köra i, ser ju inte ut att vara någon lera på hjulen iaf...

/Björken

Avatar Fallback
Fredrik  
#819 Hej,

Visst är det en JD (3200X).

Där vi kör nu är väl inte terrängen så farlig, men det är inte heller åkerplanterat om man säger så...
Helgen innan var grejerna bra mycket skitigare, men när bilden togs hade det ju varit kallväder i några dagar och genast bättre bärighet.
Nu har ju blidvädret kommit åter, så det blir nog lerigt under julhelgen.

Passar på att uppmanar fler om att skicka in bilder, det är riktigt skoj att se bilder från våra olika projekt och det var en kanon idé av Mange att börja!

Vi hörs!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Tigerwalk  
#1643 Jättekul att se en Buster med tillbehör. Den verkar vara i finfint skick. Själv har jag en Buster -69 som är mer rosa än röd i lacken, läcker lite olja men går i övrigt som en dröm. Dessutom är den (som Du sade) oerhört snål. Letar vajerkran till den så att den blir mer "komplett" och glad. :D

Avatar Fallback
Marcus  
#1645
Bild


en övergiven stackare

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1647 Den stackars engelsmannen verkar vara i stort behov av kärlek, ett fint vinterprojekt!!
Kolla in fordson.se så får du lite motivation :)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1649
Tigerwalk skrev:Jättekul att se en Buster med tillbehör. Den verkar vara i finfint skick. Själv har jag en Buster -69 som är mer rosa än röd i lacken, läcker lite olja men går i övrigt som en dröm. Dessutom är den (som Du sade) oerhört snål. Letar vajerkran till den så att den blir mer "komplett" och glad. :D


Jo denna var rätt färglös, eftersom jag använder den ville jag inte kosta på så hemskt mycket arbete, så det blev pensel o en halv liter färg.
Slår en gren i hytten vill jag ju inte behöva gråta. Den får en riktig genomgång när jag är klar med den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Buster med vagn.

Valmet 820  
#137214 Vad har du för lufttryck i bakdäcken på Bustern? Vi har en likadan fast med en gammal rottne vajerkrans vagn efter.

Avatar Fallback

Re: Buster med vagn.

Blivande snickare  
#175516 Fint lass Mange! 8)

Fler bilder vill vi se!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).