Avtal, offerter, virkesprislistor och priser

Virkesköpare Västernorrland?

5 inlägg 461 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Virkesköpare Västernorrland?

edlundp  
#812232 Hej,

Med senaste tidens prisökningar framförallt i mellan-/södra sverige så undrar jag om det är några som nosat upp virkesköpare som "regionalt/nationellt" istället för bara lokalt?

I Västernorrland så finns det ju dom traditionella skogsbolagen och sågverken men jag funderar på hur det är med bolag längre söderut?
Det måste finnas ekonomi nu att exportera även inom sverige då timmerpriserna mellan västra götaland och södra norrland skiljer sig med 5-600 kr/m3fub.

Tipsa gärna på virkesköpare som kan tänka sig att köpa långväga eller dom som åker utanför regionen dvs i mitt fall då virkesköpare från mellansverige.

Mvh

TS

Re: Virkesköpare Västernorrland?

Sommar  
#812523 Har hört mig för hos Meraskog, de betalar i alla fall mer än kartellmedlemmarna, men då gällde min fråga massaved. Vet att tex Fiskarheden ska höja timmerpriset, hur långväga de vill köra vet jag däremot inte.

axwell  
#812956 https://www.nordicwood.se/
Ett nystartat företag med avhoppare från diverse konkurrenter.
Dom exporterar via hamnen på min hemort.

Jag har inget till salu själv, borde vara idé att du hör dig för !

Användarvisningsbild

Rulf  
#821327 Har du hunnit avverka och sälja allt än eller har du ett lass över? Eventuellt intresserad beroende på pris...

Användarvisningsbild

edlundp  
Rulf skrev:Har du hunnit avverka och sälja allt än eller har du ett lass över? Eventuellt intresserad beroende på pris...

Hej,
Var det en fråga till mig?

Avverkningen ska ske nu i vinter

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).