Skotare

Slanglängd på timberjack

9 inlägg 3275 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Slanglängd på timberjack

Rotröta  
#80616 När man tittar i reservdels katalogen på timberjacken så står slanglängden ,är det nån som vet om det är den totala längden som anges.Har även ett problem med skärmen på armstödet min tj1410 -01 den funkar med det finns inget ljus så det är svårt att se ,går det att laga eller måste man byta skärm.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Slanglängd på timberjack

skogsjan695xl  
#80638 måttet står från ände till ände med kopplingar, obs, typ till mitten av kopplingen eller hur man ska säga, ska försöka hitta en bild.
Det är bara en TMC på den skulle jag tänka mig. går det inte att ställa ljuset i den??

Avatar Fallback

Re: Slanglängd på timberjack

Rotröta  
#80641 Nej det går inte att ställa in ljuset.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slanglängd på timberjack

Forsgren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80655 Är det inte kaplängden, dvs hur lång slangen skall vara innan man pressar den?

Användarvisningsbild

Re: Slanglängd på timberjack

skogsjan695xl  
#80658
Forsgren skrev:Är det inte kaplängden, dvs hur lång slangen skall vara innan man pressar den?


Ofta brukar det stå mått på slang inkl koppling.
Finns säkert de som anger mått på bara slangen.

Avatar Fallback

Re: Slanglängd på timberjack

Valmet921  
#80731 Har för mig dom sa till oss att längden som står i reservdelskatalogen till Timberjack/John Deere är cc måttet dvs kapmåttet på slangen.

Avatar Fallback

Re: Slanglängd på timberjack

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80733 jobbigt. olika märken på koppling bygger ju olika. vanligast är som skrivet ovan måttet mellan tätytorna

Avatar Fallback

Re: Slanglängd på timberjack

AndreasOls  
#81671 Skärmen måste bytas helt cirka 20.000SEK om belysningen dött. Frågade våran JD Tekniker idag.

Användarvisningsbild

Re: Slanglängd på timberjack

Lill Junior  
#82452 Borde de inte finnas skärmar att köpa på nån demontering?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).