Skördare

1070D som tjuvstannar

10 inlägg 4842 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

1070D som tjuvstannar

jojo  
#80285 hej !
jag har en 1070D-03 som tjuvstannar när som helst , man kan sitta o köra på arbetsvarv o den lägger bara av , när den har gjort de så är det bara att starta igen o i bland så får man nötta ett tag innan den startar,,,

och jag kan säga att det är inte så roligt när man har stora träd i aggr,, jag har lufta bränsle systemet men det hjälper inte , jag har byttit matarpump det hjälper inte heller , el kontakten vid bränsleventilen hjälper inte heller,

är det någon som har haft samma problem ??



   TS
Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

dexter  
#80308 jävligt lustigt problem =S har du prata me JD? de är ju farligt å köra me om du kommer in i 2-3 gallring!

Användarvisningsbild

Re: 1070D som tjuvstannar

masterchief  
#80314 Den läcker in luft i dieselsystemet.
Hade det bekymret på 5005an och då var det ett bränslefilter som inte tätade ordentligt...
Läckte inget ut, men luft kom in...
Bytte filet och packning, sedan var saken biff....
Kan vara skit i systemet med, prova att blås det bakåt,.....

Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

Ellingsson  
#80364 funkar verkligen elventilen som den ska då?,dom brukar ju kunna jävlas i bland,jag minnns när jag körde så hände det 1 gång samma sak som för dig sen hände det kanske 1 gång i månan o de va bara o starta den igen,senare då blev det riktigt kaputt 1 dag då dog den hela tiden och den glappade som fan så vi bytte den och nåt relä eller va fan det nu är där nere

Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80369 Har du haft isär bränsleventilen vid tanken :?:
Gamla 1270-n hade nå skit i den ventilen,då betedde han sej lite så där :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

1170e  
#80382 Jag hadde det problemet på min oxå det var glapp i kontakten till högtrycksinsprutet har jag för mig var ett helvete att hitta!

Användarvisningsbild

Re: 1070D som tjuvstannar

rocky  
#81362 Dålig o-ring mellan filter och vattenskålen på bränsle filtret?

Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

uvesten  
#83624 Grattis hade exakt samma problem på min 1070D- 03 inte så kul när man kanske flytta på väg och helt plötsligt bara tvär dog den i en korsning eller som du säger när man hade ett jätteträd i aggregatet, själv tror jag inte på dieselproblen utan du har fått glapp i Ecu-n till motorstyrningen.
Våran maskin startade när den hade kallnat eller när man öppnade huven och knackade lite på boxen, prova det ska du se då vet du om det är problemet.

Användarvisningsbild

Re: 1070D som tjuvstannar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86815 raps dieseln brukar ju kunna ställa till med spännande saker i bränslefilter och i spridarspetsar

hade ju nåt sånt där fenomen på min 1070D då fick jag byta bränslekran och hirscman kontakten

Avatar Fallback

Re: 1070D som tjuvstannar

värmland  
#96166 Låter som att det kan va ngt tjall med ECU boxen, det händer att kretskorten spricker i dom & att kontakten till Ecu spökar ibland. Hadde det problemet på en 1070D-04 . Den tjyvstannade ibland när den va varm, till slut startade den inte mer & då satte jag i en ny box & problemet va borta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).