Banka i en större torx i rundad insex funkar ibland.
www.chainsawcollectors.se
Stammen skrev:Det lät ju hoppingivande! Då beställer jag en ny original.
Visst gick det bra att återanvända cylinderfotspackningen om man smetar på Hylomar?
Kolvringskompressor behöver inte användas vid monteringen eller?
Stammen skrev:Tack för era lärorika svar 👍
Visst bör det fungera med T-25 istället för 4mm insex vid fastdragning av cylinder? Erforderligt moment är ju enbart 8-10 Nm.
I väntan på ny bälg funderar jag på att öppna upp förgasaren för att inspektera membranen samt att höjden på nålventilen är rätt inställd. Det går väl bra utan att byta packningar?
Stammen skrev:Tack för era lärorika svar 👍
Visst bör det fungera med T-25 istället för 4mm insex vid fastdragning av cylinder? Erforderligt moment är ju enbart 8-10 Nm.
I väntan på ny bälg funderar jag på att öppna upp förgasaren för att inspektera membranen samt att höjden på nålventilen är rätt inställd. Det går väl bra utan att byta packningar?
Stammen skrev:Uppdatering / lösning
Sågen är ihopskruvad sen en vecka tillbaka. Insugsbälgen är bytt, vingarna på L- och H-justeringarna avlägsnade, öppnade även förgasaren och kontrollerade höjden på nålventilen och membranens kondition. Sen investerade jag i en varvtalsmätare för att kunna justera förgasaren mer exakt.
Motorn går i mitt tycke perfekt, men framför allt oavsett temperatur! har testat ner till -5°C 😀
Med största sannolikhet berodde felet på sprickan i bälgens impulskanal, till skillnad från tidigare så reagerar förgasaren nu väldigt tydligt på minsta ändring av L och H.
Tack för all hjälp, jag har lärt mig mycket 🤓