lör 11 nov 2023, 10:47#818048
Idag, den gråaste dagen,
https://www.originallongdrink.com/vhp/Ni får länken till swe, där oppe var jordklotet, men där nämns ej att det är idag gråaste dagen.
1699695990_dsc_4407.jpg
Hipp hej, kemppi svetsen som stått i knuten , ny tråd samt ny pistol, så den funkade dåligt, misstanke en fas borta i den. Men lite ditåt fick jag med vad som fanns i knutarna ihop den provosoriskt. Geometrin helt ok nära tornet jmf med vanlig skogs kran med lång lyftbom. Så då kan prosessorn tas nära och 530 a2, dvs två hyd utskjut 6m, men mekaniska utskjut maksimalt över 7m, så man kan, om stabilitet samt övrigt tillåter köra med om ej fullt ut med mekaniska skjutet iaf delvist ut. Kan man hå för lång kran?
1699696017_dsc_4409.jpg
Bara kastat dit och se hur. Lite vinklat bocken bakåt, där ä rum och igen vikten närmare basmaskin. Kranen är ju offset 40cm åt sidan, som i detta fall fördel, den kommer ej ens nära skopsylindern ens fullt vinklad, om så behövs. Oproffosionella elmontagen av la radio samt övriga konstigeter togs ur vägen i el skåpet på komatsun. Komatsun har ju haft en snöplog samt sopmaskin som behövde el. Sökte fram dessa vid sopfäste, så fick kranen ström. Oljetillförsel, koma har ju yttrehydraulik med konstant flöde så de även färdigt, smidigt, inget konstigt.
Nu när jag med försigtighet slapp och manövrera, så märkte jag detta är en liten kran för små oljeflöden, koma med 28cc kughjulspump och öppet flöde, föser så pass med olja den ej klarar med fulla spakrörelser. Där till stödfötternas ventil oproppad, stödfötterna kom ju ej med, samt utskjutens, en nippel avbrusten samt elfel? radiosignal nog, men drar ej i ventilen.
Nu följande steg, fotas, mätas, samt kranen igen av från bocken och svetsas färdig bocken samt rigtiga bultar/fästen för pålitlig kran infästning. Därtill, i nåt skede, dubelpumpens nr 2 så skall bytas, nu är där som tvåa en 8cc som blir ersatt med en 16cc. 8cc enda upgift är att snurra kyfläkten för motorn. Om den nya 16cc icke orginjal rexroth nu ens passar, samt 8cc där nu är, har gemensamt inlopp i mellanväggen till 28cc. 16cc har eget inlopp, men går gaveln från 8cc som är samma serie bara att de är piratkopia, kan den ta ens delvis olja och via nån retur leda via inlopp säkerställa tillräklig olja åt 16cc samt sedan dela flödet till tank. För att sedan när prosessor är där, ha 28cc + 16cc fullständigt att flöde med prosessorns logik stjäla ersatta kylpumpens flöde som helhet då när prosessorn kvistar eller sågar. Där är lite att fundera ut........
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto