Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3602445 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#796678
Niking skrev:
Helproffs skrev:
Niking skrev:Själva ordet "felles" betyder gemensam, enligt min norsksvenska ordbok.

Funderar du på att emigrera 😆

Nix, men som student ville jag bättre förstå Johannes Lids flora, utgiven av det norska samlaget!

Det norske Samlaget sålde böcker i högar till nyfikna svenskar
på sjuttiotalet. Många blev besvikna :D
Johannes Lids flora är en av mina bästa vänner i böckernas värld.
Med den tillsammans med Knut Fægris Norske Planter har man
hjälp i det mesta i plantvärlden.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#796679
anersimyra skrev:Då var målvikten 90 nådd efter drygt två månaders lätt vattengympa två gånger i veckan i kombination med något mindre portioner på eftermiddagen..🙂🌊


Är du så kort? 😉 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#796680
anersimyra skrev:Då var målvikten 90 nådd efter drygt två månaders lätt vattengympa två gånger i veckan i kombination med något mindre portioner på eftermiddagen..🙂🌊

Grattis, "anersimyra" :-bd :-bd :-bd
Nittio är en magisk gräns eftersom det känns så långt undan 100.
Kommer väl i håg när jag upptäcket att jag var där, och bestämde
mig för att jag aldrig skulle över 0,09 ton igen och absolut inte
upp i 0,125 ton som jag var en gång :((

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#796690
Mangan skrev:Bra det, bara 15 kg kvar nu! 👍 🙃

Får jag bort 13 till så når jag den vikt jag hade i 25 årsåldern när jag var extremt vältränad, men med ledning av gamla foton så avstår jag det målet då jag ser ut som en travhäst i fejset..🐴🤣

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#796692
anersimyra skrev:
Mangan skrev:Bra det, bara 15 kg kvar nu! 👍 🙃

Får jag bort 13 till så når jag den vikt jag hade i 25 årsåldern när jag var extremt vältränad, men med ledning av gamla foton så avstår jag det målet då jag ser ut som en travhäst i fejset..🐴🤣

Det gör inget, vi kan börja kalla dej för hästmyra👍😂😅

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#796693
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
Mangan skrev:Bra det, bara 15 kg kvar nu! 👍 🙃

Får jag bort 13 till så når jag den vikt jag hade i 25 årsåldern när jag var extremt vältränad, men med ledning av gamla foton så avstår jag det målet då jag ser ut som en travhäst i fejset..🐴🤣

Det gör inget, vi kan börja kalla dej för hästmyra👍😂😅

=)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796696 Jag tror att arbetsmyra vore än mer träffande, även om Anersimyra kan jobba som en häst. 😉
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#796717
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:Då var målvikten 90 nådd efter drygt två månaders lätt vattengympa två gånger i veckan i kombination med något mindre portioner på eftermiddagen..🙂🌊

Grattis, "anersimyra" :-bd :-bd :-bd
Nittio är en magisk gräns eftersom det känns så långt undan 100.
Kommer väl i håg när jag upptäcket att jag var där, och bestämde
mig för att jag aldrig skulle över 0,09 ton igen och absolut inte
upp i 0,125 ton som jag var en gång :((

Jo, jag var själv uppe i drygt 0,1 ton för ett par år sedan och i augusti var det återigen nära..😛 Löpträningen gick förstås åt skogen då jag var alldeles för tung för sådana övningar. Men då min tvillingbror åkte på en hjärtinfarkt för snart tre månader sedan så var det dags att göra något åt fetbuken vilket vi båda lyckats med över förväntan. Brorsan som även äter hjärtdietmat har gått ner tio kilo och jag åtta och det mest ansträngande är faktiskt att masa sig ur soffan och ta sig till badhuset. Numera är stora delar av fetbuken borta, och att det gick så lätt och fort är nästan obegripligt. Visserligen äter vi numera kyckling och grönsaker flera gånger i veckan. Fick jag välja blev det fisk fyra dar i veckan men otroligt nog äter inte gärna min lilla norska något som simmat i havet..😮

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#796719
anersimyra skrev:
Numera är stora delar av fetbuken borta, och att det gick så lätt och fort är nästan obegripligt. Visserligen äter vi numera kyckling och grönsaker flera gånger i veckan. Fick jag välja blev det fisk fyra dar i veckan men otroligt nog äter inte gärna min lilla norska något som simmat i havet..😮

Kyckling gillar inte min mage, och fisk var det åtta dar i veckan där jag vux upp
på en ø, så jag skulle aldrig banta på en sådan diet. Därför är det så att jag
säger att bästa sjömaten man kan bjuda mig är en simmande gris. :wink:
Själv hävdar jag att det gjorde under för vikten att
jag slutade som lärare och började jobba :D
Allt beror ju på att hålla sig aktiv och använda kroppen, och då
glömmer man också bort att gå där och dytta kalorier in i
näbbet hela tiden bara för att man vill ha något dit.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796723
JensSkoog skrev:Allt beror ju på att hålla sig aktiv och använda kroppen, och då
glömmer man också bort att gå där och dytta kalorier in i
näbbet hela tiden bara för att man vill ha något dit.


Så är det, sitta framför en tråkig dator brukar leda till mycket tröstätande. I skogen hinner man liksom inte känna efter på samma sätt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#796724
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:
Numera är stora delar av fetbuken borta, och att det gick så lätt och fort är nästan obegripligt. Visserligen äter vi numera kyckling och grönsaker flera gånger i veckan. Fick jag välja blev det fisk fyra dar i veckan men otroligt nog äter inte gärna min lilla norska något som simmat i havet..😮

Kyckling gillar inte min mage, och fisk var det åtta dar i veckan där jag vux upp
på en ø, så jag skulle aldrig banta på en sådan diet. Därför är det så att jag
säger att bästa sjömaten man kan bjuda mig är en simmande gris. :wink:
Själv hävdar jag att det gjorde under för vikten att
jag slutade som lärare och började jobba :D
Allt beror ju på att hålla sig aktiv och använda kroppen, och då
glömmer man också bort att gå där och dytta kalorier in i
näbbet hela tiden bara för att man vill ha något dit.

Skälet till att Margareta inte gärna äter fisk är att föräldrarna och övrig släkt gärna åt fisk alla dar i veckan..🤤 posten i Oxelösund där vi är uppväxta klagade på att paketen från Norge luktade rutten fisk, och med tanke på att paketen postades på Henningsvaer på Lofoten så äger det troligen sin riktighet då paketen kanske skickades på tåg via sträckan Narvik Oxelösund..🤣

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#796727
Mangan skrev:
JensSkoog skrev:Allt beror ju på att hålla sig aktiv och använda kroppen, och då
glömmer man också bort att gå där och dytta kalorier in i
näbbet hela tiden bara för att man vill ha något dit.


Så är det, sitta framför en tråkig dator brukar leda till mycket tröstätande. I skogen hinner man liksom inte känna efter på samma sätt.

Den stora ”boven” i sammanhanget var för egen del att jag åt så inihelskotta stora portioner processad kvällsmat i veckorna och annat onyttigt på helgerna..🤤🤤🤤🤤

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#796728 Hälsa Margareta från mig, @anersimyra och säg att
då är vi två som fick nog i barndomen. \:D/
Värsta var när familj från stan gjorde visit och
skulle ha fisk morron, middag och kväll :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#796729 Nja fisk är inget vidare, rödspätta är gott ibland. men småaborre knaperstekt i smör och mos till är inte dumt alls🤤.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

rikard_e  
#796740 Blev en lite sväng i björket idag!

1679265630_335756843_1237653443848849_7459203171554804374_n.jpg
1679265630_335756843_1237653443848849_7459203171554804374_n.jpg (9.71 KiB) Visad 95 gånger



Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).