Skördare

Justera kvistkniv trycket på Dasa 380

3 inlägg 3182 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Justera kvistkniv trycket på Dasa 380

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79515 HeJ!

Som rubriken lyder så undrar jag lite om det går och isåfall hur man säkner eller höjer trycket på kvistknivarna.
Har Logmax 7000
DEn är även lite dum ibland när den ska backa tillbaka några cm, då vill den stanna och slira.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Justera kvistkniv trycket på Dasa 380

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79537 Kolla om du kan få tag på en manual till aggregatet - då hittar du en "tryckinställning" för hela aggregatet.
(jaa, visst - killar ska ju normalt inte läsa bruksanvsningar, men i detta fallet bör man man veta..)

Logmax har inget prop.tryck till knivar, utan ställs med fast reducerare + sensorn till övre kniven, som måste vara OK, annars går det inget vidare alls.. Det som finns att lira med i datorn är ju pulsöppningar för knivar vid start matning osv.

Användarvisningsbild

Re: Justera kvistkniv trycket på Dasa 380

skogsjan695xl  
#79627 Trycket går inte att ändra genom datorn, det är manometer och verktyg som gäller.
Du får ställa pulsöppning, och pulsöppning start fram och back och dom grejerna.
Som tidigare skrev, så kolla den övre givaren, lägg kniven mot en stubbe eller däcket och sänk kran så kniven åker upp, då ska en lampa tända sig på datorn, kommer ej ihåg vilket nr.
Nått man även kan göra om den lätt slirar, man kan borra ett 8mm hål i blocket som är till matningen, då blir det att den typ diffar när det slirar.
Vi hade det problemet med 750 att det slirade, så vi borrade i blocket och det blev skitbra.
Det var log max själv som föreslog detta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).