ArbetsklÀder för skogen

STIHL X-FIT

44 inlĂ€gg 26311 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Ekhagas trĂ€dfĂ€llning  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#79408 ... nu springer mina elever omkring med x-fit klĂ€derna och retar mig!!! 😡 hur har de rĂ„d egentligen?? De Ă€r mycket nöjda!!

Martin

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Nonkan  
#79411 Ah, dagens mÀrkeskÄta ungdom ;)

Det Àr nya leveranser pÄ gÄng, sÄ du behöver nog inte vÀnta sÄ lÀnge till. Stihl Àr förvÄnade över efterfrÄgan och gör sÄ gott de kan med att fÄ fram klÀder. Jag har för mig att det var samma situation nÀr Comfort-klÀderna kom. Dock var ju det omkring Gudrun, sÄ dÄ kunde man förstÄ att det var leveransförseningar pÄ det mesta.

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Wisentdual  
#79579 Köpte mina pÄ Sollentuna Skog & TrÀdgÄrd i fredags och kan bara rekommendera dom till alla.
Helt fantastiska klÀder, passformen och följsamheten Àr löjligt bra. Det kÀnns ju inte ens som sÄgskyddsbyxor utan snarare ett par fodrade ovanligt sköna arbetsbyxor :grin:
HÄllbarheten kan jag inte uttala mig om Ànnu men de höll för att skrapa hÄrt mot avbrutna aspkvistar iaf :smile:

/Daniel

AnvÀndarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Vesslan  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#79581
swe#kipp skrev:NĂ„gon som provat Pfanners Gladiator byxa och jacka ??
Är sjĂ€lv lite sugen pĂ„ att prova dom nĂ€sta gĂ„ng det Ă€r dags för nyköp :)



Jajamen! Har sjÀlv bÄda!
Är mycket nöjd mĂ„ste jag sĂ€ga (men det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt nĂ€r man gĂ„r frĂ„n ett par gamla blytunga byxor!)

Jag har Àven ett par Gladiator utan sÄgskydd som jag anvÀnder nÀr jag röjer o planterar!
Lika nöjd med dem!!

Det bÀsta Àr nog hÄllfastheten nÀr man hoppar över stockar o fastnar i kvistar! De har hÄllt i över ett Är nu utan en repa!

Är det nĂ„got sĂ„ frĂ„ga pĂ„!

Vesslan

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Jacky  
#80267 Tjena!
Ni som har haft Stihl X-FIT ett tag har ni nÄgon testrapport att dela med er av?
Fördelar nackdelar mm.
SjÀlv har jag Stihl Comfort "setet" med byxor o jacka men behöver snart uppgradera, och funderar dÄ skarpt pÄ ett X-fit stÀll. Men det Àr ju alltid bra att höra om bÄde fördelar o nackdelar. :wink:
Jacky

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Akarllson  
#82071
Skogshuggarn skrev:Har inte katalogen förhanda, men visst Àr det nÄgon form av "huggarblus" + sÄgbyxor?.

Gillar inte att de har börjat med orange pÄ brallorna (se Àven röjststÀll)
FruktansvÀrt opraktiskt!, sÄ jag har shoppat pÄ mig 2 par av den "Àldre" modellen (svart/grÄ).

VARFÖR ÄR DET sĂ„ opraktist att dom Ă€r oranga nertil

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Robertberg  
#82080
Akarllson skrev: VARFÖR ÄR DET sĂ„ opraktist att dom Ă€r oranga nertil


I och med den oranga fĂ€rgen sĂ„ syns ma bĂ€ttre, alltsĂ„ blir det lĂ€ttare för grannen att upptĂ€cka en nĂ€r man tjuvar trĂ€d pĂ„ hans mark.. 😡

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Akarllson  
#82086 ja sÄ sÀtt men dom borde ju höra sÄget med eller vad har du för sÄg??:P

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Robertberg  
#82092 Jag har husqvarnabyxor sÄ jag har inga problem med att tjuva nÄn annans trÀd, men skulle gissa att de som har x-fit har elsÄgar?

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Akarllson  
#82172
obantteg skrev:Jag har husqvarnabyxor sÄ jag har inga problem med att tjuva nÄn annans trÀd, men skulle gissa att de som har x-fit har elsÄgar?


A det vÀrkar ju nÀstan sÄ för att dom borde ju höras annars

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Akarllson  
#82173 Àr det nÄgon som har provat oregons byxor Àn

AnvÀndarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

swe#kipp  
#82195 Inte sjÀlv men jag pratade med en kille i England som Àr supernöjd med sina fjordland och jag Àr lite nyfiken pÄ dom sjÀlv sen jag sÄg att dom fanns i 5cm+ och inte nÄtt pristillÀgg pÄ det :)

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Akarllson  
#82197
swe#kipp skrev:Inte sjÀlv men jag pratade med en kille i England som Àr supernöjd med sina fjordland och jag Àr lite nyfiken pÄ dom sjÀlv sen jag sÄg att dom fanns i 5cm+ och inte nÄtt pristillÀgg pÄ det :)

nÀ jag mÀrkte det med och sÄ Àr dom ju inte sÄ dyra kostar ju bara 1000 kr

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Rank  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#84361 Stihl X-FIT har fÄtt Merket for god design 2010

http://fk-butikken.no/Sider/Merket-for-god-design-til-nyvinnende-verneutstyr.aspx

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).