hasse l skrev:Men om du kör med plogblad bak i lyften och försöker trycka ut snökanten under plogningen så innebär det att du nästan hela tiden får lov att sitta och bromsa mot för att inte traktorn skall svänga iväg. Jag gjorde det på en av mina plogningar och det luktade brända bromsar lång väg. Jag skulle också vilja ha bättre styrning på snön. Funderat på att släppa ur luften ur ett framdäck och kränga på en drivkedja från en mc på mittenribban och sedan pumpa däcket igen. Vad tror ni om det? Kanske måste kompletteras med extra vikter framtill också.
En fråga till MF 135 Kungen: Jag tänker tillverka en sådan där brygga/kylarskydd fram på min traktor, den saknas. Om du har möjlighet vore det snällt om du kunde ta några bilder på själva fastsättningen i "stötfångaren" fram. Den ska ju gå att ha antingen nedfälld eller uppfälld vad jag förstår. Jag vill veta hur konstruktionen ser ut.
Tack på förhand.
Hasse
MF 135 KUNGEN skrev:Var ute och körde upp skogsvägar med en kompis idag och han har en volvo bm 400 med halvband och jag hängde med enkelt överallt där han körde utan problem och terrängen var extrem utan att överdriva.Massey ferguson power:)funderar på att sätta 19"fram för det tog i några gånger.