mån 25 jan 2010, 11:33#79340
En perfekt värld med bara perfekta människor...
Nu är det ju inte så.Världen är långt ifrån perfekt och den perfekta människan finns väl inte heller.
Alla har vi våra fel och skavanker,"skelett i garderoben" och annat vi får bära med oss.
Handikapp
Vem bestämmer när nån är handikappad
Är det nån annan eller en själv
Var går "gränsen" i så fall
Som entreprenör ser jag bara ett handikapp som kan utgöra problem och det är alltför dålig syn.
Allt annat ska gå att lösa om viljan är den rätta,finns ju rullstolslyftar att montera,läste i en Valmet-tidning om en sån grej en gång,tyvärr minns jag inte vilket nummer det var i,kanske nån annan har bättre "kom-i-håg"
Däremot förstår jag inte varför du inte skulle få vara med din dotter till sjukhuset,tydligen har du haft fel arbetsgivare.
Ok ok,"maskinen måste gå"
Den visan har jag hört länge nu och det är klart så länge som vi stod i fjol så går ju inte,(finns i bloggen
) men kör du tex ensam på en skotare så spelar det väl ingen roll när på veckan du kör dina timmar
Detta är ju en fördel med skogsjobbet,man kan justera den egna tiden på ett annat sätt jämfört med tex fabriksarbetare.
Kör man skift däremot så gäller det att komma noga överens med sin skiftkompis ifall man måste va ledig nån viss dag så man kan justera skiftgången efter det.
Är liksom inte så kul om man har kvällsskift och när man kommer till maskinen på kvällen och man konstaterar att kollegan varit hemma den dan utan att meddela,då kunde man själv ha kört dag den dan och fått en hemmakväll med familjen extra.
Som jag skrivit om förut så den viktigaste egenskapen jag letar efter vid en ev. anställning är att jag kan lita på den arbetssökande,vi måste kunna jobba som ett "team"
Stå på dej och sök vidare,men du måste hitta en seriös entreprenör,efter vad jag förstått så finns många "busar" till entreprenörer kvar i SWE,här i FIN är dom bortstädade tack vare uppdragsgivarnas krav på att man inte får ha obetalda skatter eller pensionsavgifter eller annat slarvande efter sej
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....