Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 72257 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791295
SHR skrev:
Erre skrev:
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Finns inte på Facebook men har en massa vänner där jag kan förmedla mig.

Har inte Facebook alltså.

Nä. Hellre off grid

Elmia
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Vedproducent  
#791296 Jasså. Fick en hälsning att Erre hälsar på Facebook. Var det någon som skojade med mig då?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791297
Vedproducent skrev:Jasså. Fick en hälsning att Erre hälsar på Facebook. Var det någon som skojade med mig då?

Nej. Lät en vän till mig hälsa är du gör ett grymt bra jobb vedproducent. Han delade bilder ifrån face till mig

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Nyborg  
#791298 Med ett förbehåll om att det ska modereras, vad tycker forumägarna om att flera medlemmar som har utgjort kärnan av diskussionerna på detta forum till slut väljer att minska sin närvaro här? Vi är ( vad jag tror) ett flertal som tycker det är ledsamt efter att ha haft en trevlig gemenskap på detta forum inte ska tycka att det är självklart att fortsätta....

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Vedproducent  
#791299
Erre skrev:
Vedproducent skrev:Jasså. Fick en hälsning att Erre hälsar på Facebook. Var det någon som skojade med mig då?

Nej. Lät en vän till mig hälsa är du gör ett grymt bra jobb vedproducent. Han delade bilder ifrån face till mig

Ok då förstår jag. Men kan bara säga att dom sidorna som är intressanta där på Facebook har blivit mycket bättre än det här forumet blivit. Så bara att hänga på där.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791300 Ska ta det i övervägande.

Här har jag snart gjort mitt.
Stört.
Varit stolt sfoare i över 10 år å alltid pratat väl om sidan.
En sida för alla att komma till tals.
Men börjar man behandla medlemmar olika med regler å det jag nämnt ovan så känner jag att detta är inte platsen för mig längre.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Vedproducent  
#791301
Erre skrev:Ska ta det i övervägande.

Här har jag snart gjort mitt.
Stört.
Varit stolt sfoare i över 10 år å alltid pratat väl om sidan.
En sida för alla att komma till tals.
Men börjar man behandla medlemmar olika med regler å det jag nämnt ovan så känner jag att detta är inte platsen för mig längre.

Känner ungefär samma. Det har ju gått utför länge med denna sidan men den här vedtråden var ju under all kritik. Då fattade jag också vad allt går ut på.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Nyborg  
#791304
Nyborg skrev:Med ett förbehåll om att det ska modereras, vad tycker forumägarna om att flera medlemmar som har utgjort kärnan av diskussionerna på detta forum till slut väljer att minska sin närvaro här? Vi är ( vad jag tror) ett flertal som tycker det är ledsamt efter att ha haft en trevlig gemenskap på detta forum inte ska tycka att det är självklart att fortsätta....

Måste väl finnas nån slags medelväg, allting måste väl inte handla om att hitta nya medlemmar för att få mer klick. Tar hårt på redan befintligt intresse och kompetens....

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791306
Nyborg skrev:
Nyborg skrev:Med ett förbehåll om att det ska modereras, vad tycker forumägarna om att flera medlemmar som har utgjort kärnan av diskussionerna på detta forum till slut väljer att minska sin närvaro här? Vi är ( vad jag tror) ett flertal som tycker det är ledsamt efter att ha haft en trevlig gemenskap på detta forum inte ska tycka att det är självklart att fortsätta....

Måste väl finnas nån slags medelväg, allting måste väl inte handla om att hitta nya medlemmar för att få mer klick. Tar hårt på redan befintligt intresse och kompetens....

Det hade varit något. Typ som att ta kontakt med vedproducent innan man gjorde vedinlägget. Dvs prata med någon som kan

Men dom har ju marknads kontakter 🙄

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

totte  
#791322 Så är det. Skogsforum var en fin plattform. Men jag är helt enig med Erre om det han sagt här i tråden. Kan då lägga till att vi var tre moderatorer som till slut fann det ohållbart att försöka hålla tonen på forumet, när vi inte fick göra oss av med den värsta oroshärden. När standarden väl har satts av en osedvanligt otrevlig, okunnig och storhetsvansinnig person och det inte finns ständigt aktiva moderatorer sprider sig skitsnacket överallt.

Trist att det skulle bli så, men inget att göra åt. Jag har andra arenor på nätet där jag trivs bra.

Tack för mig, det här är med stor sannolikhet mitt sista inlägg på Sfo.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

jannee  
#791331 Forumet har väl i alla tider haft väldigt olika typer av besökare.
En del, de flesta, är eller varit väldigt kunniga medans andra egentligen int begrip ett skit.
Nu är det inte så enkelt att allt bara är svart eller vitt.
Konsten att ta åt sig råd från de som begrip bättre är det många som har svårt för, var och en tror sig inte sällan att de begriper bäst - hela tiden har rätt.
Därpå kommer ifrågasättandet, irritation och inte sällan personliga påhopp.
Vissa personer har varit väldigt tjatiga - envisats med sin agenda trots att merparten ansett de/dem vara nästa totalt fel ute.
De har fått hålla på vilket gjort att stämningen överlag inte sällan urartat.
M.a.o. moderaterna har inte sällan varit "lite" för släpphänta.
Ska inte skylla på moderatorena, men handen på hjärtat, har ni verkligen skött era uppgifter på rätt sätt?
Eller vilka direktiv har ni haft att hålla er till, kan vara just DÄR problemet ligger?
Att trådar totalt spårar ur, är absolut vanligt i mer eller mindre alla forum, om detta kan man tycka vad man vill
Är forumet ett nöjesforum eller är det bara konkreta fakta som ska redovisas?
Hur brett ska forumet få vara?
Endast handla om det som är skogsrelaterat?
Eller handla om ALLT som hör runt omkring skog och vi som härjar på landsbygden?
Till sist
Bara för att man är ett proffs behöver man inte alltid ha rätt i allt - utvecklingen går stadigt framåt och nya rön tillkommer som t.o.m. ett proffs kan ha missat.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791335 För min del så ledsnade jag att det blev så "tjafsigt" i så många trådar. Sen när forumet, i min ögon, tippade över från att handla om direkta skogsfrågor och socialt umgänge med skogen som grund, till klimat, energi, politik så blev det inte relevant längre. Det finns så, många andra bättre platser för de stora frågorna. Den har typen av forum som SF utgjorde, och i delar fortfarande utgör är guld värda. När de fungerar.
Nu gör jag inga som helst anspråk på att veta hur ett forum ska skötas och hållas vid liv. Kanske det är en helt "naturlig" process att det efter en tid sakta glider iväg in i glömskan förmildrande töcken ungefär som lumpen för dig som vet vad det var.
Hursomhelst så ser jag fortfarande två bra saker som fortfarande fungerar utmärkt, om än med lägre intensitet och omfattning jämfört med förr. Det är att ställa direkta frågor av typen:"Hur ska man få igång kraftuttaget på min traktor som jag köpt idag"
Men också att dela med sig av en händelse som på något sätt påverkat en i närtid och få reaktioner på den. Typ "Idag välte vagnen när jag skulle snedda över fallet på väg för att lasta av".
Vill man bara repetera och fylla på kunskap en stund så, kan man, alltid ge sig in i exempelvis "Isteskog"s tråd om att jobba själv i egen skog

Så jag hänger nog kvar ett tag till, om än lågintensivt och aktivt undvikande trådär där jag känner ådran i pannan börjar svälla! 😉

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

hlb  
#791336 Till Erre och alla andra med inlägg som ger mig något och där jag tror jag kan ge något:
VI SES OCH HÖRS PÅ FACE BOOK,eller som de säger i Skåne " FlabbaBlaskan".
Senast redigerad av hlb sön 05 feb 2023, 13:06, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791341 Alla kan inte vara nöjda. Jag läser inte trådar som är utanför mitt intresse. Det gäller även en del av de som nu lämnar
som återkommande torgför ungefär samma åsikter/inlägg hela tiden.
Tycker ni ska titta er i en spegel och tänka lite självkritiskt.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

r93  
#791342 När Erre, Totte, Uvskogen och vedproducent skriver i samma tråd så inser man hur förbannat tråkigt det är att forumet blev förstört.

Man minns hur det var förr, som ”de gamla” skriver så var det socialt, hjälpsamt & uppmuntrande.

Men nu drivs forumet av klick, felaktiga ”artiklar” som givetvis producerar massa trafik eftersom dom som vet försöker påpeka felaktigheterna, vad annars?

Det ska bli väldigt intressant att se bokslut för skogsforum media 2022, troligtvis gör dom rekord precis som den giriga skogsindustrin, man kan ju hoppas att dom tar lite mindre betalt av de stackarna som annonserar här, för vinstmarginal över 20% är orimligt har jag hört.

@Erre

Våga testa Facebook!!!
I dom grupperna som skrivits ovan så blir man glad & inspirerad! Här försvinner ju framtidstron totalt som skogsägare!

Näe, det är sorgligt när man tänker tillbaka på tottes cvtrac & uvskogens backe, själv har jag inte bidragit med något men ni har inspirerat många!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).