Socialt (mer om oss)

9% av svenskarna har en miljon på banken

214 inlägg 64007 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Elis76  
#791091 Landshypotek erbjuder 2,5% och Handelsbanken 2,6% på avistakonton.
Låsa pengarna på fasträntekonton innebär alltid en risk om man inte är säker på vart den långa räntan är på väg.

https://www.ekonomifakta.se/fakta/ekonomi/finansiell-utveckling/langa-rantan/#:~:text=De%20l%C3%A5nga%20r%C3%A4ntorna%20har%20sjunkit,samma%20niv%C3%A5%20som%20i%20Tyskland.&text=%C3%96verlag%20har%20r%C3%A4ntel%C3%A4get%20varit%20v%C3%A4ldigt,och%20detta%20avspeglas%20i%20r%C3%A4nteniv%C3%A5erna.

Elmia
Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Robur Clivus  
#791157
brassel skrev:
JörgenO skrev:Röda linjen är avkastningen i SEK (+2%) och vita linjen är avkastningen i USD (-10%). .

Är det bara jag som kikar på typ fasträntekonton på åtm 3% ränta på nått års sikt som alternativ till börsen?
https://www.compricer.se/sparande/?maxbindtime=24


Dito!

Tycker marknaden är svår nu, i historisk kontext är de flesta tillgångsslag extremt övervärderade fortfarande, finns få ställen att gömma sig, möjligtvis silver och uran! Börjar bli mer positiv då många hävdar att vi sett botten, att FED snart kommer göra "Pivot"och att vi står inför en väldigt mild recession, så nu känns bankränta än bättre att vänta in verkligheten!

Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Elis76  
#791160 Börserna bottnade i oktober 2022, sedan dess har de stigit konstant.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Robur Clivus  
#791161
Elis76 skrev:Börserna bottnade i oktober 2022, sedan dess har de stigit konstant.


Japp, hyrt minigrävare och bygger bunker här på gården!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).