Verkstan

Solution, vulklösning

14 inlägg 3416 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Solution, vulklösning

Nyborg  
#789972 Letar efter en större tub med solution så jag slipper köpa småsatser hela tiden. Är det samma sak som gummilim på typ biltema el dyl? Annars verkar det inte finnas tillgängligt i närheten... Har en bra bunt med laglappar, så det behöver jag ju inte. Nån som vet?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

Amatörhuggare 62  
#789975 Det sniffades så det är nog borttaget. Som allt annat bra.
På maskinisten står det om solution. Den blir för gammal fort.
Så småtuber är bättre, för den verksamma ingrediensen dunstar.
Och är inte bra ( hjärnskador )

Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

Nyborg  
#789978
Amatörhuggare 62 skrev:Det sniffades så det är nog borttaget. Som allt annat bra.
På maskinisten står det om solution. Den blir för gammal fort.
Så småtuber är bättre, för den verksamma ingrediensen dunstar.
Och är inte bra ( hjärnskador )

Det som finns på biltema får man med handskar till och är extremt brandfarligt, så det är nog inte nyttigt heller! Men frågan är om det funkar på samma sätt...

   TS
Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

Bosse1  
#789979 Det här räcker till några rus. "rema tip top"

https://www.cykelgear.se/tillbehor/repa ... n-175g-lim

Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

Brorsan  
#789991 Jag köpte en burk på gummiverkstaden.

Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

Cat554  
#790023 Det er sagt at limmet bör vara av samma fabrikat som lappen, da det er skillnad på lim. Men det er möjligen så man sier for å få solgt sitt eget....OH.

Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

Nyborg  
#790062 Jag får prova det från biltema och se, måste ju finnas nåt som ersätter....https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ ... 2000019046

   TS
Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

Klyv Bixby  
#790235 Använde sådant där biltema mölj nyligen, så jävla uselt 👎
Laglappen jag försökte få dit gick att dra loss efter 4 dagar i press med ruggad yta 🤬 Hade bättre lycka med Firestone kontaktlim 👍

Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

Nyborg  
#790236
Klyv Bixby skrev:Använde sådant där biltema mölj nyligen, så jävla uselt 👎
Laglappen jag försökte få dit gick att dra loss efter 4 dagar i press med ruggad yta 🤬 Hade bättre lycka med Firestone kontaktlim 👍

Hittade riktig kräm idag, finns en kille i Mullsjö som löser det mesta... fanns i det sortimentet som han saluför. Tur det finns såna ställen... 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

anersimyra  
#790303 Annars kan man med hjälp av Google hitta professionella limmer som används för att reparera dykardräkter tillverkade i EPDM gummi. De flesta välsorterade dykbutiker har allt från mindre tuber till burkar på ca 3-4 dl..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

anersimyra  
#790304 Annars finns det här för den med behov av större mängder. https://www.vattenliv.se/produkt/lim-fo ... i-1-liter/

Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

Hema  
#790312
Nyborg skrev:Letar efter en större tub med solution så jag slipper köpa småsatser hela tiden. Är det samma sak som gummilim på typ biltema el dyl? Annars verkar det inte finnas tillgängligt i närheten... Har en bra bunt med laglappar, så det behöver jag ju inte. Nån som vet?

Nyfiken, vad är det som du lagar?

Avatar Fallback

Re: Solution, vulklösning

tallen100  
#790320
Hema skrev:
Nyborg skrev:Letar efter en större tub med solution så jag slipper köpa småsatser hela tiden. Är det samma sak som gummilim på typ biltema el dyl? Annars verkar det inte finnas tillgängligt i närheten... Har en bra bunt med laglappar, så det behöver jag ju inte. Nån som vet?

Nyfiken, vad är det som du lagar?

En massa hål.. 😉

Användarvisningsbild

Re: Solution, vulklösning

Nyborg  
#790321
Hema skrev:
Nyborg skrev:Letar efter en större tub med solution så jag slipper köpa småsatser hela tiden. Är det samma sak som gummilim på typ biltema el dyl? Annars verkar det inte finnas tillgängligt i närheten... Har en bra bunt med laglappar, så det behöver jag ju inte. Nån som vet?

Nyfiken, vad är det som du lagar?

Innerslangar bla... 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).