tor 12 jan 2023, 12:57#788265
Hej!
Jag heter Daniel och håller på med min masteruppsats i Globala Studier vid Göteborgs Universitet. Jag har fått klartecken från admin Fredrik att söka efter respondenter till min uppsats här.
I min uppsats ska jag försöka undersöka vad det finns för olika inställningar och motivationer till att återställa eller skapa ny våtmark bland markägare på västkusten.
Jag ska genomföra lite mer djuplodande intervjuer med cirka 8-12 markägare, ungefär hälften skogsägare och hälften jordbruksmarksägare.
Jag har letat efter olika sätt att nå ut till markägare och hittade detta forum som har gett mig mycket intressant information och synpunkter som inte finns på andra ställen och tänkte att jag testar att se om det finns intresse och/eller tips här.
Så jag undrar helt enkelt om det finns skogsägare som bor vid eller i närheten av västkusten eller känner någon som gör det, som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en intervju. Den tar max 1,5 timme att genomföra och görs via videomöte. Som respondent är du helt anonym om du vill det enligt forskningspraxis.
Jag kan även nås via mejl på
gusdanibj@student.gu.se om ni inte vill ta kontakt här.
Om ni har frågor kring arbetet kan ni ställa dom här i forumet eller via min mejl också.
Jag tar tacksamt emot alla kontakter och tips!
Ha det gott!
//Hälsningar Daniel.