Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607754 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#789529 Nu har vi skicklig vinter här med minus 13,9 grader!
Fruntimmeret eldar så kaminen dansar på golvet :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#789547
JensSkoog skrev:Fruntimmeret eldar så kaminen dansar på golvet :lol:

😅
Nu tror jag du drog en vals 😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Bax  
#789557 -27 nu på morgonen. Skulle tro att det är ca hälften så kallt uppe på höjderna.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#789643

Snö, regn och senn kyla ner i minus 15 har gjort att solcellorna till grannen inte levererar.
Halkig stega på 8 meter viste sig att inte vara rätta medicinen.
Han gav upp! #:-s

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#789720 Läste någonstans att det inte är värt risken med att repa solcellerna när man skottar. Man tappar inte så mycket heller på vintern.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

uffejohan  
#789773
JensSkoog skrev:
1674419106_p1200008.jpg

Snö, regn och senn kyla ner i minus 15 har gjort att solcellorna till grannen inte levererar.
Halkig stega på 8 meter viste sig att inte vara rätta medicinen.
Han gav upp! #:-s

Tack @JensSkoog för alla dina trevliga rapporter om livet i Norge. Alltid så underhållande att läsa och alltid med glimten i ögat!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#793240 Här uppe är det full vinter och vi fick 20 cm snö ytterligare i helgen så nu tror jag att skogen får vara i ett par veckor tills det har tinat ihop och föret blivit bättre igen.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Brorsan  
#795109 Nu har det kommit 45 cm och vräker ner fortfarande här ute på Värmdö.
Snöröjt sedan kl halv fem i morse och vägarna vi började med har minst 35 cm nu.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#795150
Brorsan skrev:Nu har det kommit 45 cm och vräker ner fortfarande här ute på Värmdö.
Snöröjt sedan kl halv fem i morse och vägarna vi började med har minst 35 cm nu.

Oj, då stämde orange varning bättre för er än oss på västsidan. Var knappt värt en gul varning.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#795152 Och med allt solsken idag så har många vägar redan torkat upp 👍

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

anersimyra  
#795155
Brorsan skrev:Nu har det kommit 45 cm och vräker ner fortfarande här ute på Värmdö.
Snöröjt sedan kl halv fem i morse och vägarna vi började med har minst 35 cm nu.

I dag är jag glad att jag inte bor kvar på Värmdö..😃 i morse ringde jag arbetsledningen och frågade om vi inte borde ställa in dagens arbete i Sigtuna vilket inte föll i god jord, så att säga. Grinigt ironiskt sa jag att det är ju jävligt viktigt att i alla lägen visa framfötterna och att jag kommer när jag kommer..🤬 lite snopet var att Solna Sigtuna fram och åter gick snabbare än en snöfri vardag med normal trafik..😮

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#795157 Här nere utanför Vissefjärda har det bara varit ett helt ok snöväder, ca 20 cm varav 5 cm kramsnö och i morse hade vi fått ytterligare 5 cm kallsnö.
Och nu är snödjupet runt 15 cm.
Den ynka tjäle som fanns är borta och inni skogen är det knappt 10 cm snö - och INGA toppbrott. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JörgenO  
#795159 Hade först tänkt publicera den här under "roliga bilder" men denna undersökande reporter går ju all in för att göra en tvättäkta vinterrapport från Stockholm.

En tanke jag inte kan skaka av mig är att reporterns chef behöver dra ner på personalen men vill förbigå turordningsreglerna genom att förnedra sin minst omtyckte medarbetare tills hon säger upp sig själv.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#795213 Är det så eller spekulera du?

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#795222 Minus 23 grader kl 6.00, kallaste natten denna vinter.
Blir nog inte mycket gjort denna förmiddag :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).