Skördare

Diametermåling Logmax

7 inlägg 2426 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Diametermåling Logmax

kimcounty  
#78886 Har problem med diameter målingen på et logmax 9000 med motomit it. Allt annet på aggr fungerer. Hvor skal jeg starte feilsøkingen? Diametern står still på 46 og blir rød.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Diametermåling Logmax

skogsjan695xl  
#78890 Du har troligtvis en diagivare som är kass. mät upp var och en, kolla även upp kablarna i skarvarna på kranen och i agg.
Lägg gärna upp några bilder på maskinen också :grin:

Avatar Fallback

Re: Diametermåling Logmax

kimcounty  
#78910 Om felet sitter i kabelen mellom maskin og aggregat vil det da påvirke andre funksjoner? Hvis ikke må vel feilen ligge i giverne? Bilder kommer.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Diametermåling Logmax

skogsjan695xl  
#78922 Det behöver ju inte nödvändigtvis bli fel på något annat, är det canbus eller är det vanlig 25ledad kabel.

Avatar Fallback

Re: Diametermåling Logmax

kimcounty  
#78923 Det er canbus.

   TS
Avatar Fallback

Re: Diametermåling Logmax

kimcounty  
#78925 Bilde av maskinen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Diametermåling Logmax

skogsjan695xl  
#78933 Ja då borde det bli något mer fel om det är kabeln från traktor till aggregatet.
Men kolla över kablarna som går ner till givarna, vet inte riktigt hur de är kopplade på dom nyare. om det är så som det var på det 750it vi hade så sitter kablarna inkopplade till en box där det omvandla signalerna som sedan gick in till maskinen. När en gick sönder så visade datorn 35cm när man stängde agg, och om inte jag minns fel så lyste en lampa, satt DASA 380C i den.
Men iaf, innan den boxen gick det koppla om kablarna så att det bara gick på en givare, pröva det om det är möjligt, då får du se vilken givare som är kass.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar