Skördare

Frusen broms ???

6 inlägg 3612 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Frusen broms ???

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76814 Råkade ut för en frusen broms på valmeten igår, efter att stått över natten. Bakhjulet släppte, men boggien var stum, tills jag kört Pbromsen ca 20-30 ggr, då segade den igång sej.

Kan väl aldrig va bra det där, nån som vet vad/varför? Nått underhåll som jag missat??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Frusen broms ???

Knegarn  
#76815 bromsen ska ha tryck för att släppa, du vet ju hur sega alla andra funktioner är när det är kallt! det är i princip bara att vänta ut problemet sålänge du varmkör resten! :)

Avatar Fallback

Re: Frusen broms ???

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76826 Stegen fram är jätttesnabb i sånt här väder :)

Bromsarna frös på en Tj 1270 jag körde en gång, fick byta bromshus på den.

Användarvisningsbild

Re: Frusen broms ???

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78826 Hm, tror det kan va nått med trycket till den. Har krånglat på morronen ibland - funkar om ja flyttar maskin direkt, men om jag varmkör / tar en kaffekopp på 2-5 minuter, så e det stumt när jag ska iväg.. Kör med Pbroms/Abromsen nåra gånger å så e de OK.. Ska kolla trycken!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frusen broms ???

skogsjan695xl  
#78827 Detta var jag ut för på 911.3an, den var det precis som det var fruset, släppte efter ett tag, men vi han aldrig ta oss någon titt på detta då det var precis innan det kursade.
Men jag skulle nog tro att det är något med trycket, det borde ju kunna frilägga bromsarna även om det är kallt tycker man iaf.

Avatar Fallback

Re: Frusen broms ???

Jozz  
#83691 Bromsarna tog fast för mig också på 770D.. konstigt nog så hade ja kört några timmar, skulle ta ut maskinen för å tanka å när ja satte mig i för å köra igen, så var framhjulen låsta. Knegade på en liten stund så släppte det men jisses vilken tanke man fick när den inte orkade röra sig,troddde det var körpumpen som gått.. ibland har man lite tur med sig!!!
de va kring 20 minus den dan!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).