Motorsåg och handhållet

Kombidunk

160 inlägg 57094 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kombidunk

gasljus  
#78591 Hejsan

Är Husqvarnas kombidunk värd 445 kr ?? Eller ska man satsa på något annat ? :?:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78597 Kombidunk är braatt ha tycker jag.
Om det sen står husqvarna, partner eller något annat på dunken spelar inte så stor roll tror jag...

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Robertberg  
#78605 Kombidunk är grejen!

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Jerrka  
#78610 Finns ju även adapter-pipar som passar direkt på 5 liters dunken nu..På skog å trädgård i Umeå i alla fall..

Klicka på utrustning i menyn till vänster.. Bensindunk och tillbehör... 329 kr :smile:


http://sibro.jetshop.se/

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

swe#kipp  
#78652 Jula säljer samma dunk som hva fast gul gjord på samma fabrik, och jag tror den kostar 295:-

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

orre  
#78654
swe#kipp skrev:Jula säljer samma dunk som hva fast gul gjord på samma fabrik, och jag tror den kostar 295:-

329:- enligt hemsidan (inkl.moms)

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

swe#kipp  
#78658 ok då har den ökat lite ,,,

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

H-E  
#78659 Classe Ohlson & Jula säljer en Partnerdunk för 329:- Kanonbra med pip så man inte överfyller när man tankar bränsle!

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78663 Jag fattar inte varför en sådan liten plastdunk skall kosta flera hundra?

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Jerrka  
#78664
Mangan skrev:Jag fattar inte varför en sådan liten plastdunk skall kosta flera hundra?



Fattar inte heller...Storhetsvansinne från hva :???: Lika med priset på huggarkängorna...

Jag är då så stadig på hand så jag kör då med lösdunk än...Och de droppar som spills är lätträknade :grin:

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

gasljus  
#78682 Okej

Får väl ta mig en tur till Classe eller Jula och köpa kombidunk, 329kr är ju lite billigare än 445kr som HVA-dunken kostar. Har kört med 1,5 liters pet-flaskor tidigare, två med soppa och en med kedjeolja, tänkte uppgradera/förenkla tank och olje-påfyllningen nu...Men dyr plast är det som sagt..

   TS
Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78690 En 5-liters bensindunk på Biltema kostar 50:-

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

H-E  
#78691 Men då har man en dunk för hela livet, eller för ett låååångt tag i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78695 Det är värt pengarna i mitt tycke, inte för bara dunken men påfyllnings pipen!
Kanon bra grejer!

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Fredde73  
#78697 Har några kombidunkar här, någon köpt och någon hittad o.s.v. Och jag vet inte om det är inbillning eller kanske slump men den oranga (troligen husqvarna) funkar bäst. Själva dunken är väl densamma i alla lägen men jag tycker att mekanismen för överfyllnad krånglar mer på dom andra. Dom fastnar så att säga i "öppet läge" och slår inte tätt när man lyfter dunken från tankhålet..

Slump eller verklig skillnad i kvalitet vet jag dock inte...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).