Motorsåg och handhållet

Bränsletillförsel motorsåg

6 inlägg 869 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bränsletillförsel motorsåg

eco450  
#786420
1672341885_img_3357.jpg
Säkert en dum fråga, men jag undrar hur kommer bränslet fram till förgasaren, det finns ju ingen bränslepump och förgasaren sitter högre upp än tanken.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bränsletillförsel motorsåg

Williamm  
#786422
eco450 skrev:
1672341885_img_3357.jpg
Säkert en dum fråga, men jag undrar hur kommer bränslet fram till förgasaren, det finns ju ingen bränslepump och förgasaren sitter högre upp än tanken.

Membranpump i undre delen av förgasaren. Drivas av vaccum impuls från vevhuset.

Avatar Fallback

Re: Bränsletillförsel motorsåg

tallen100  
#786424 Du har en membranpump i förgasaren som drivs av vakum och pumpar upp bränsle...

Användarvisningsbild

Re: Bränsletillförsel motorsåg

eco450  
#786430 Tack för svaret, en undran till är var tas luften in till tanken vartefter bränslet förbrukas, det är en Mcculloch CS 380, verkar vara samma som Husqvarna 38cc.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bränsletillförsel motorsåg

tallen100  
#786432 Sitter en tankavluftning om det är den du tänker på, titta efter en slangbit som sticker upp på tankens ovansida någonstans runt förgasaren..

Användarvisningsbild

Re: Bränsletillförsel motorsåg

eco450  
#786436 Tack, ska leta efter det imorgon. Sågen tillhör en kompis, han har borrat ett litet hål i tanken för att den stannade, för att då slippa lätta på tanklocket.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).