Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3273 inlägg 467595 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#783877 Och efter det kan vi ju inte missa Going up the Country, också live från Woodstock:


Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Kallkällene  
#783887 Sju idioter mä Eddie Meduza

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Stampep  
#784532 Fredagsfeeling 😎


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#784749 The Doors - Riders on the Storm (Remaster)

Och här nedan om låtens uppkomst
RAY MANZAREK-RIDERS ON THE STORM

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#784812 The Doors Live At The Isle Of Wight Festival East Afton Farm, Isle Of Wight, UK Sun. August 30, 1970
Detta är den sista liveinspelningen med Bandet med Jim Morrison.
Arrangemanget som varade i tre dagar med många kända artister var större än Woodstockfestivalen.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#785796 JOE COCKER With A Little Help From My Friends 1969 Woodstock

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785799

The Petersens

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785834 Lite julstämning.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Blondin 750  
#785848 Eftersom frun i huset jobbar fm idag så faller förberedelserna för jullunchen på mig, och självklart så ljuder Lars Vegas trios julskiva i högtalaren nu när möjligheten finns.
God jul!🎄

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#785899 Om Alina Kornelli, "I almost travelled the whole year from Guadeloupe, to Tenerife, to Fuerteventura, Greece, Italy, France, Spain, and more countries all over the world. My kite sessions were definitely varied and you could find me on my free ride or race kite foil, my strapless surfboard, my freestyle kiteboard or my wingfoil equipment. "
Det där ser kul ut, dessutom gillar jag låten som ledsagar clipet.


Om jag föddes om igen men i en ung vältränad kropp så skulle jag gärna vilja testa sådan där surfing, själv så sysslade jag med jollesegling för mer än 50 år sedan, gillade den blöta sporten OK-segling, men nådde aldrig riktigt långt då jag växlade över till MC.
Så här ter sig en OK när det går undan;

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#785919 Oj vad skoj rokon. Jag hade en OK-jolle på 70-talet, köpte den 71 vill jag minnas. Hade den i sjön i Småland, seglade rätt mycket med den fram till 77 när jag flyttade och inte hade möjlighet att ha den kvar. Sålde den då till en rätt engagerad granne.

Attans rolig att segla, vet egentligen inte alls om jag nånsin var särskilt bra, eftersom jag alltid seglade själv och inte hade nån att jämföra med. Men det kändes verkligen som det gick fort när man hängde över relingen med rumpan nästan i vattnet. Seglade väl ikull ibland, men hur man reste upp den hade jag ju lärt mig, bara en fråga om att va lite snabb så inte seglet hann sjunka, för då blev det mycket knepigare.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#785922 Kul totte att höra att du också har seglat OK. Förutom att den är kul att segla så är det en väldigt snygg båt också tycker jag samt fint med ostagad mast!
År 1965 gick SM i OK segling i Luleå Skärgård, det var visst året då mellanölet lanserades och Luleå bryggeri sponsrade med mellanöl, jag följde med i en följebåt vid varje segeltävling under SM och en back öl hade vi med oss.. Det föll sig så att vi, pappa och jag fick möjlighet att köpa en OK till nästa säsong av en av de tävlande, så sommaren 1966 blev första segelåret med OK för mig. Jag var dock för lätt för båttypen med en kroppsvikt på endast 48 kg, men med 2 blöta ylletröjor på så försökte jag kompensera det, för blybälte fick man ej ha. Tävlade lite efter ett par år, som mest deltagit i ett DM.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#785924
rokon skrev:en väldigt snygg båt också tycker jag samt fint med ostagad mast!


Instämmer verkligen. Min var i fult skick när jag köpte den av en grabb på jobbet. Flagnande färg och allmänt skitig och risig. Köpte den på hösten så under vintern avhyste jag farsans bil ur hans garage och snyggade upp den. Har nog tyvärr inga bilder kvar av den, vete attan var de tog vägen. Vill minnas jag vägde en bra bit mer, runt 70 kg, så jag hängde den rätt bra. Men jädrans vilka muskler man fick både här och där av att kryssa i hård vind.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#786021 Jo totte, jag tränade med situps både morgon och kväll när det inte var segling för att vara väl rustad.
Men sedan kom en annan tid..............
Steppenwolf - Born To Be Wild (1969)

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#786034 När det är helg kan man även ägna sig åt att titta, fast det går ju att lyssna ändå, apropå trådens rubrik.
Big Nazaré - November 7th 2022 - crazy drone footage -
Det är nog bäst att rida på den stora vågen än att försöka sig på att vara motvalls.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).